« ناگفته هایی از حضرت روح الله از زبان «آقا علی اکبر معلم دامغانی»چگونه گناه کنیم؟ »

پیام حضور پرشور طلاب حوزه علمیه در همایش ما نگرانیم

نوشته شده توسطرحیمی 8ام خرداد, 1393

همزمان با فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و همچنین آغاز هفته مقاومت و پیروزی، طلاب و فضلاء حوزه های علمیه در اجتماعی عظیم و با شکوه با عنوان “مانگرانیم” اعتراض خود را از رویکردهای فرهنگی اخیر نشان دادند.

حضور پرشور و حماسی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در این همایش که زیر باران رحمت الهی برگزار گردید تجدید بیعتی دیگر از مردم ولایتمدار قم با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب بود که چهره ها و شخصیت های مختلف حوزوی و سیاسی در این برنامه حضور پیدا کردند.

در همایش “ما نگرانیم” حجت الاسلام ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی امام جمعه قم، آیت الله حسن ممدوحی و آیت الله عبدالهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم، آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام نبویان نماینده مردم تهران در مجلس، علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس  و مهدی امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس و عبدالرحیم بیرانوند نماینده مردم بروجرد، حجت الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، مهندس بذرپاش، الیاس نادران و حسین طلا نمایندگان مردم تهران در مجلس و جمع کثیری از اساتید حوزه های علمیه قم حضور داشتند.

در بیانیه پایانی همایش بزرگ “ما نگرانیم “ که به امضاء طلاب و فضلاء حاضر در این برنامه رسید تذکراتی در خصوص رویکرد های فرهنگی دولت یازدهم بیان شده است که متن کامل این بیانیه به این شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم
وصلي‌الله علي محمد و آله الطاهرين

انقلاب اسلامي ايران در امتداد بعثت انبياي الهي، به رهبري مردي از سلالة پيامبر خاتم (ص) و بر امواجي از خون‌هاي مطهر شهيدان به وقوع پيوست و به پيروزي رسيد. همان‌گونه که امام راحل فرمود: «مبدء اسلام است و مقصد هم اسلام،» و هدف انقلاب اسلامي تحقق بخشيدن به فرهنگ و ارزش‌هاي اسلام ناب محمدي‌صلي‌الله‌عليه‌وآله در جامعه به‌منظور تأمين سعادت دنيا و آخرت انسان بود. فرمايشات امام راحل‌ رضوان‌الله‌ تعالي‌عليه و رهبر معظم انقلاب‌ادام‌الله‌ ظله‌العالي دربارة وظيفة دولت‌ها در ترويج گفتمان اعتقادي و آرمان‌هاي انقلاب، اهميت و جايگاه راهبردي فرهنگ را در مجموعة سياست‌ها و برنامه‌هاي نظام آشکار مي‌سازد. تأکيد قانون اساسي و سوگند رئيس جمهور بر پاسداري از مذهب رسمي و ترويج دين و اخلاق مؤيد اين حقيقت است. متأسفانه کارگزاران جمهوري اسلامي چنان که بايد به اين وظيفة خطير توجه نکرده، و بعضاً به دليل خودباختگي و ازخودبيگانگي فرهنگي، راهي را انتخاب کرده‌اند که با اهداف مقدس نظام اسلامی سازگار نیست، و بدين جهت موجبات نگراني رهبري معظم و مراجع عظام و دلسوزان نظام را فراهم کرده‌اند. ما براي لبيک به فراخوان رهبري و پي‌گيري دغدغه‌هاي مراجع عظام در همايشي به نام «ما نگرانيم» گردهم‌آمده‌ايم تا بدين وسيله صداي خود را به گوش مسئولان رسانده، مطالبات فرهنگی را پي‌گيري نماييم.

1. از دولت يازدهم که در رأس آن فردي در کسوت روحانيت قرار دارد و خود از سابقین انقلاب و از چهره های فرهنگی می باشد، انتظار مي‌رفت بيش از ديگران به اين امر توجه کند و در جهت تحکيم مباني اعتقادي و احياي ارزش‌هاي اسلام و انقلاب تلاشي چشم‌گير به عمل آورد. علي‌رغم اين انتظارِ به‌جاي نيروهاي مؤمن و انقلابي، عمل‌کرد دولت يازدهم خلاف اين روند را نشان مي‌دهد، به‌گونه‌اي که با ربودن گوي سبقت از پيشنيان در تحريف باورها و تخريب ارزش‌هاي اسلامي، نگراني رهبري معظم انقلاب، مراجع عظام تقليد، دلسوزان نظام، و امت حزب الله را به دنبال داشته است. ما به پيروي از امر ولي فقيه مبني بر اين‌که رخنه‌هاي فرهنگي را رصد کرده، به رخ مسئولان بکشانيد، بدين‌وسيله برائت و مخالفت خود را با چنين سياست‌ها و برنامه‌هايي اعلام مي‌داريم، و با جديت مطالبات رهبري معظم و مراجع عظام را در زمينه‌هاي فرهنگي پي‌گيري خواهيم کرد.

2. اساس نظام جمهوري اسلامي بر عقايد و ارزش‌هاي ناب اسلامي استوار است، و هرگونه بي‌توجهي يا خدشه در آنها موجب خروج از دايرة نظام و سلب مشروعيت از متصديان است. کساني که در مطبوعات، کتابها، سايت‌ها و ساير رسانه‌ها به احکام نوراني اسلام طعنه مي‌زنند يا صريحاً آنها را ضدانساني مي‌نامند، به مراجع عظام تقليد توهين مي‌کنند، و اصول ثابت دين را پايمال مي‌کنند، بايد حکم تعيين‌شده در اسلام دربارة آنان جاري شود. ما ضمن پي‌گيري اين امر، خواستار رسيدگي جدي به وضعيت مسئولاني هستيم که با درپيش‌گرفتن سياست تساهل و تسامح دربرابر دشمنان اسلام، عملاً از اين‌گونه فعاليت‌هاي ضدفرهنگي حمايت مي‌کنند و زمينة فتنه‌اي به مراتب مخرّب‌تر از فتنة سال 88 را فراهم مي‌آورند.

3. اصل ولايت فقيه شاخصة نظام جمهوري اسلامي، و التزام نظري و عملي به آن شرط مشروعيت کارگزاران نظام است. پديدة شومي که اين روزها با آن مواجهيم، تفسير به رأي فرمايشات روشن و خدشه‌ناپذير امام راحل و مقام معظم رهبري در جهتي کاملا مخالف منويات آن بزرگواران، و حتي بعضاً مقابلة صريح يا ضمني با دستورات ولي فقيه است، که به اين شکل کم‌سابقه يا بي‌سابقه مي‌باشد. ما اين رويّه را محکوم کرده، خواستار مقابلة جدي مسئولان قضايي با اين انحراف بزرگ هستيم.

4. از آغاز تشکيل نظام جمهوري اسلامي، يکي از دغدغه‌هاي اصلي حضرت امام‌رضوان‌الله‌عليه و مقام معظم رهبري‌ادام‌الله‌ظله‌العالي، ريشه دواندن علوم انساني سکولار در دانشگاه‌ها و دستگاه‌هاي تصميم‌گيرنده و اجرايي نظام بوده‌است. متأسفانه دستور مؤکد حضرت امام راحل به ستاد انقلاب فرهنگي و تأکيدات مکرر مقام معظم رهبري به دستگاه‌هاي مختلف نظام در اين زمينه تاکنون به طور جدی پی گیری نشده است. آنچه بر نگراني‌ها مي‌افزايد، مخالفت صريح برخی مسئولان ردة اول دولت يازدهم با اين مسأله است. يکي از مظاهر عملي اين بي‌اعتقادي، بازگرداندن عناصر سکولار و فتنه‌گر به دانشگاه‌ها و گماردن آن ها در رأس بعضي مسئوليت‌هاي فرهنگي و علمي است. اين روند بايد متوقف و اصلاح گردد.

5.  ديگر از نگراني‌هاي فرهنگي، اظهارات و عملکردهاي مخالف قانون مسئولان در زمينه‌هاي فرهنگي است که قوانين رسمي کشور را صريحاً زير پا مي‌گذارند و خود را محور و مرجع قانون و ارزشها تلقي مي‌کنند. تخطئة صريح قانون منع ماهواره، فيلترينگ سايت‌هاي غيرمجاز، مميزي کتاب، و اسلامي‌سازي علوم انساني و دانشگاه‌ها تنها چند نمونه از اين خطاهاي فاحش است که فقط طي چند ماه اول دولت به وقوع پيوسته است. ما خواستار گردن‌نهادن مسئولان به قوانين رسمي جمهوري اسلامي، و پي‌گيري تخلفات از سوي مراجع ذي‌صلاح هستيم.

6. با کمال تاسف، فرهنگ عمومي کشور امروز درساية سياست تساهل و تسامح دولت، صحنة تاخت و تاز عناصر بي‌تعهد، بي‌هويت، ضدانقلاب، فتنه‌گر و معاند واقع شده است. عناصر طاغوتي توسط دستگاه‌هاي رسمي مورد تشويق و تکريم قرار مي‌گيرند، شعارها وسمبل‌هاي طاغوت (مانند شيروخورشيد) توسط برخی مسئولان دولتي احيا مي‌شوند، گفتمان انقلاب در تريبون‌هاي رسمي مورد تمسخر قرار مي‌گيرد، فتنه‌گران برانداز از سوي مقامات رسمي دولت مورد حمايت واقع مي‌شوند، ائمة محترم جمعه در سفرهاي رسمي دولت تحقير مي‌شوند، فرهنگ اشرافيت توسط مسئولان دولتي ترويج مي‌شود، شارلاتانيزم مطبوعاتي توسط متوليان امر فرهنگ دامن زده مي‌شود، و اين فهرست بلندبالا ادامه دارد. با اين نگاه غلط و اين عمل‌کرد سراسر اشتباه فرهنگي، ما به جدّ نگران انقلاب و نظام جمهوري اسلامي، آرمان‌هاي امام راحل، و فرهنگ اسلامي هستيم.

7. در پایان ما طلاب و فضلای حوزه های علمیه از باب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر ، مسوولان امر را نسبت به پیامدهای خطاها و لغزش هایی که در مجموعه آن ها صورت می گیرد هشدار می دهیم و به عنوان افسران جنگ نرم، ضمن رصد عملکرد آن ها، روشنگری و انتقاد سالم را وظیفه خود می دانیم و البته در اینجا صریحا اعلام می کنیم چنان چه این روند ادامه یابد وظیفه شرعی و دینی خود عمل خواهیم کرد.


فرم در حال بارگذاری ...