« برای فرزند دار شدن چه دعایی بخوانیم؟"ISA"، قانونی با ضمائم «لازم‌الاجرا» و «ناقض برجام» »

پیامبری که آرزو داشت شیعه علی بن ابیطالب علیه السلام باشد!؟

نوشته شده توسطرحیمی 22ام آذر, 1395

جایگاه پیروان واقعی امام علی علیه السلام آنقدر بالاست که حتی پیامبری با شریعتی جهانی، آرزوی شیعه بودن را دارد.

شب بود جمعی از اصحاب در محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله نشسته بودند و از بیانات آن بزرگوار بهرمند می شدند. آن بزرگوار در آن شب این جریان را بیان کرد و فرمود:

آن شب که مرا به سوی آسمان ها به معراج بردند، هنگامی به آسمان سوم رسیدم، منبری برای من نصب نمودند.

من بر عرشه ی منبر قرار گرفتم و ابراهیم خلیل علیه السلام در پله ی پایین عرشه قرار گرفت و سایر پیامبران در پله های پایین تر قرار گرفتند.

در ادامه این داستان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله می فرماید:در این هنگام علی علیه السلام ظاهر شد که بر شتری از نور سوار بود و صورتش مانند ماه شب 14 می درخشید و جمعی چون ستارگان تابان در اطراف او بودند.

در این وقت ابراهیم خلیل علیه السلام به من گفت: این فرد با این صورت تابان کدام پیامبر بزرگ و یا فرشته ی بلند مقام است؟

رسول خدا صلی الله علیه و آله به ابراهیم خلیل الله علیه السلام گفت: او نه پیامبر است و نه فرشته، بلکه برادرم، پسر عمویم، دامادم و وارث علمم، علی ابن ابوطالب علیه السلام است.

سپس ابراهیم علیه السلام پرسید:

این گروهی که در اطراف او هستند، چه کسانی اند؟

پیامبر صلی الله علیه و آله پاسخ داد: این گروه،شیعیان علی بن ابی طالب هستند سپس ابراهیم علیه السلام علاقه مند شد که جزء شیعیان علی علیه السلام باشد و به خدا عرض کرد:

پروردگارا، مرا از شیعان علی بن ابی طالب علیه السلام قرار بده .

پیامبر به اصحاب فرمود: هرگاه بر پیامبران پیشین صلوات فرستادید، نخست به من صلوات بفرستید و بعد به آن ها، جز در مورد ابراهیم خلیل علیه السلام که هر گاه خواستید به من صلوات بفرستید، نخست به ابراهیم خلیل علیه السلام صلوات بفرستید.

اصحاب پرسیدند: دلیل این کار چیست؟

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: به همین دلیل که بیان کردم. چون ابراهیم علیه السلام آرزو کرد که از شیعیان علی علیه السلام باشد.

باشگاه خبرنگاران

نظر از: مدرسه حضرت فاطمه (س) سقز [عضو] 

پسر وهب می‌گويد به امام جعفر صادق عليه‌السلام گفتم:
ما با برادران اهل سنت از خويشاوندان و معاشران خود چگونه رفتار كنيم؟
فرمود: به امامان خودتان كه از آنان پيروى مى‌كنيد بنگريد پس هر طور با آنان برخورد مى‌كنند شما هم همانگونه عمل كنيد.
بعد فرمود: بخدا قسم پيشوايان شما از بيماران آنان عيادت مى‌كنند، و در تشييع جنازه آنان حاضر مى‌شوند، به نفع آنان و عليه آنان شهادت مى‌دهند و امانت را به آنان بر مى‌گردانند.

عَنْ مُعاويِةَ بْنِ وَهَبٍ قالَ قُلْتُ لَهُ[أبىعَبْدِ اللّه ِ عليه السلام]: كَيْفَ يَنْبَغى لَنا أنْ نَصْنَعَ فيما بَيْنَنا وَ بَيْنَ قَوْمِنا وَ بَيْنَ خُلَطائِنا مِنَ النّاسِ مِمَّنْ لَيْسُوا عَلى أمْرِنا؟ فَقالَ: تَنْظُرُونَ اِلى أئِمَّتِكُمُ الَّذينَ تَقْتَدُونَ بِهِمْ فَتَصْنَعُونَ ما يَصْنَعوُنَ، فَوَ اللّه ِ إنَّهُمْ لَيَعُودُونَ مَرْضاهُمْ، وَ يَشْهَدُونَ جَنائزَهُمْ، وَ يُقيمُونَ الشَّهادَةَ لَهُمْ وَ عَلَيْهِمْ، وَ يُؤَدُّونَ الْأمانَةَ اِلَيْهِمْ.
وسائل الشيعه،جلد 8،صفحه 399

باسلام.از حسن نظرو دقت شما سپاسگذارم. یاعلی

1395/09/22 @ 22:22


فرم در حال بارگذاری ...