« بصیرت در فضای مجازی(1)معیارهای انتخاب همسر از نگاه پیامبر صلی الله علیه و آله »

پیامبری که از تولدش تا پایان با معجزه زندگی کرد

نوشته شده توسطرحیمی 6ام دی, 1395

معجزه امر خارق‌العاده‌ای است که از راه علل ماوراء طبیعی با اراده خدا از شخص مدّعی نبوت به نشانه صدق ادّعای وی، همراه با ظاهر شود. در زندگی پیامبرانصلی الله علیه و آله معجزات فراوانی ذکر شده است. از شفای بیمار گرفته تا زنده کردن انسان مرده. 

 
حضرت مسیح علیه السلام از جمله پیامبرانی هستند که در زمان رسالتشان، معجزات زیادی را به دستور خدا و برای هدایت مردم انجام دادند. در کتاب مقدس انجیل، برخی از این معجزات حضرت مسیح علیه السلام ذکر شده است.
 
قرآن کریم نیز در چند سوره به معجزات عیسی علیه السلام اشاره کرده است. برای مثال خداوند در آیه 49 سوره آل عمران می فرمایند:
 
وَرَسُولًا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ وَأُحْيِي الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُنَبِّئُكُمْ بِمَا تَأْكُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
 

و [او را به عنوان] پيامبرى به سوى بنى اسرائيل [مى‏ فرستد كه او به آنان مى‏ گويد] در حقيقت من از جانب پروردگارتان برايتان معجزه ‏اى آورده‏ ام من از گل براى شما [چيزى] به شكل پرنده مى‏ سازم آنگاه در آن مى‏ دمم پس به اذن خدا پرنده‏ اى مى شود و به اذن خدا نابيناى مادرزاد و پيس را بهبود مى ‏بخشم و مردگان را زنده مى‏ گردانم و شما را از آنچه مى ‏خوريد و در خانه هايتان ذخيره مى ‏كنيد خبر مى‏ دهم مسلما در اين [معجزات] براى شما اگر مؤمن باشيد عبرت است.

 
لزوم انجام معجزه، حقیقتی است که در رسالت مسیح علیه السلام وجود داشته است، اما تمام سیره عملی ایشان، محدود به معجزه نیست. تصمیم داریم در این گزارش به اختصار سیره عملی این پیامبر اولو العزم بیان کنیم. از این رو با آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدرس بحث خارج فقه  گفت و گو کردیم. وی با اشاره به ولادت حضرت عیسی علیه السلام به خبرنگار ما گفت: حضرت عیسی علیه السلام از پیامبران اولو العزم و صاحب کتاب است. ایشان 622 سال پیش از هجرت رسول خداصلی الله علیه و آله به دنیا آمدند. از مادری باکره به دنیا آمد و از این رو از ابتدا مورد اهانت مردم کوتاه فکر قرار گرفت. از همان جا بود که بحث شایعه فرزند خدا بودن، میان مردم پیچید. هنوز هم مسیحیان این لقب را به پیامبرشان نسبت می دهند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به عظمت معنوی این پیامبر علیه السلام اظهار کرد: ذهنیت ما نسبت به مسیح علیه السلام معطوف به معجزات ایشان است و سیره عملی آن حضرت علیه السلام مهجور مانده است. جملات نقضی از حضرت عیسی علیه السلام وجود دارد که جایگاه والای معنوی این پیامبر را به ما اثبات می کند. برای مثال ایشان می فرمایند: «خوشا به حال کسانی که در شب، خدا را عبادت می کنند.» جالب اینجاست که قرآن کریم نیز پیامبر را در سوره مزمل به این کار سفارش کرده است.
 
وی افزود: حضرت می فرمایند: « درخت کامل نمی شود، مگر اینکه ثمره بدهد. دین انسان هم کامل نمی شود، مگر اینکه از گناه دور شود.» علاوه بر این  ایشان می فرمایند: « به نامحرم نگاه نکنید که این  موضوع باعث می شود، شهوت در درونتان بیشتر شود و فتنه ایجاد شود.» این جملات نقض نشان  می دهد که حضرت عیسی علیه السلام راهی را می رفتند که در راستای توحید بوده است و شباهت عجیبی میان کلام ایشان و کلام پیامبر خاتمصلی الله علیه و آله بوده است.
 
فقیهی در خصوص رسالت حضرت مسیح، گفت: حضرت مسیح علیه السلام در سن 30 سالگی به پیامبری رسید و از همان ابتدا جوانان را با کلام های الهی، مجذوب کرد. این جوانان که خود را فارغ از آشفتگی های زمانه می دیدند، در اکثر اوقات، نزدیک مسیح علیه السلام بودند و به «حواریون» شهرت یافتند. علاوه بر این انقدر طرفداران حضرت علیه السلام زیاد شدند که یهودیان توطئه قتل ایشان را کشیدند.
این کارشناس مسیحی ادامه داد: توطئه قتل حضرت علیه السلام هم منجر به معجره و سفر ایشان به آسمان ها شد. هر چند یهودیان فردی مانند مسیح علیه السلام را به صلیب کشیدند، اما ایشان همچنان زنده هستند و در آسمان ها مشغول عبادت هستند.
 
وی در خصوص معجزات حضرت مسیح علیه السلام بیان کرد: زندگی حضرت عیسی علیه السلام از انعقاد نطفه و بدون پدر بودن ایشان، تا سخن گفتن در گهواره و در آخر عروجشان به عرش، همگی از معجزات الهی بود.
 
فقیهی در پایان در خصوص لزوم معجزه در زمان حضرت مسیح بیان کرد: تنها راهی که مقابل حضرت مسیح علیه السلام بود، معجزه کردن بود. به جز این، مردم در هیچ شرایطی حقانیت ایشان را نمی پذیرفتند. برخی می گویند که بسیاری از این معجزات به خرافات آن زمان دامن زد، در حالی که این معجزات خرافات کم رنگ کرد و مردم را بیش از پیش به خدا نزدیک کرد.
 باشگاه خبرنگاران
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: متین [عضو] 
5 stars

سلام .
میلاد حضرت مسیح علیه السلام مبارک باد .
سربلند باشید دوست عزیزم.

1395/10/06 @ 19:26
نظر از: منافی [بازدید کننده]
منافی

سلام در صورت تمایل تبادل لینک نمایید.
با تشکر
http://feghahat1.blogfa.com

1395/10/06 @ 17:11
نظر از: ... [عضو] 
5 stars

ولادت با سعادت حضرت عیسی مسیح علیه السلام
بنده پاک خداوند و پیامبر برگزیده او ، بر مقیمان طور توحید و معرفت ، مبارک باد . . .

ســـلام خدمت شما خواهر گرامی
ان شاالله همواره موفق باشید

1395/10/06 @ 10:57


فرم در حال بارگذاری ...