« 500 آیه قرآن پتکی است بر سر کسانی که دین را از سیاست جدا می‌دانند!السلام علیک یا سلطان عشق علی بن موسی الرضا علیه السلام »

چهل روز از رفتنت می گذرد.

نوشته شده توسطرحیمی 11ام آبان, 1394

به بهانه چهلمین روز جانباختگان درفاجعه منا

چهل روز از حادثه تلخ منا و رفتنت می گذرد ، باورش سخت است و خودمان را برای آمدنت از سرزمین وحی آماده کرده بودیم اما نیامدی تا از لحطات سبز نیایش و سفرت برایمان خاطره بگویی.

روز دوم مهر ماه و همزمان با عید قربان حادثه ای تلخ در منا رخ داد که خانواده های بسیاری از حاجیان را داغدار و حج برخی از حجاج را ناتمام گذاشت.

حادثه ای که هیچ گاه از یادها نخواهد رفت و در این روز بود که برخی از حجاج در لباس احرام قربانی بی تدبیری وبی مسئولیتی آل سعود شدند و دیگر به آغوش خانواده برنگشتند.

برنگشتند تا از لحطه به لحطه خاطرات سفرشان و بزرگترین آرزویشان بگویند و با آمدنشان حال و هوای شهر معنوی شود .

حال چهل روز از حادثه منا می گذرد و خانواده های زیادی از حجاج داغدار شده اند و باور کردنش برایشان بسیار سخت است .

خانواده هایی که خود را برای استقبال از حاجیان آماده کردند حالا با پیکرهای بی جان عزیزان خود مواجه شده اند .

در این حادثه تلخ 462 نفر از کشور جانباختند که از این تعداد 32 نفر از استان لرستان و از این تعداد هم 14 نفر از کاروان بروجرد و 18 نفر از کاروانهای الیگودرز، ازنا و دورود بودند .

پیکر یکی از حجاج جانباخته بروجردی در مکه و طبق وصیت خودش دفن شد و پیکرهای بسیاری از جانباختگان به شهرستانهای مربوطه انتقال و دفن شدند اما پنج نفر از حجاج جانباخته این حادثه هنوز مفقود هستند که چهار نفر از بروجرد و یک نفر هم از ازنا می باشد.

خانواده های این حاجیان مفقود شده بعد از گذشت چهل روز از این حادثه هنوز از پیکر حاجی خود خبری ندارند .

فرزند یکی از حجاج مفقود شده بروجردی در گفت و گو با بازتاب بروجرد افزود: با گذشت چهل روز از فاجعه منا اما باز هم ما چشم انتظار هستیم و هنوز باورکردنش برایمان سخت است که پدرم “محمد علی پناهی” در این حادثه جان خود را از دست داده است.

” احمد علی پناهی” افزود: در این سفر چهار نفر از اعضای خانواده ام راهی سفر حج شدند که پدرم در حادثه منا جانباخت و هنوز بعد از گذشت چهل روز خبر و وضعیت مشخصی از پدرم نداریم.

به گفته وی بعد از ورود کاروان بروجرد، اعضای خانواده 17 روز بعد برای تشخیص هویت ماندند اما خبری از پیکر پدرم در میان جانباختگان نبود و بعد از آن هم به پزشکی قانونی تهران رفتیم و پیکر پدرم در میان اجساد نبودند.

وی اضافه کرد: دو هفته پیش از اعضای خانواده نمونه گیری انجام شد و به عربستان ارسال تا مشخص شود که مفقودین این حادثه در مکه دفن شده اند یا نه .

به گفته وی از مسئولین انتظار داریم که پیگری های لازم انجام شود و وضعیت این مفقودان هر چه زودتر مشخص شود.

فرزند حجاج مفقود شده بروجردی افزود: بسیاری از مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی با وقوع این حادثه با خانواده جانباختگان فاجعه منا ابزار همدردی کرده اند .

در ادامه مدیر کل حج و زیارت استان در گفت و گو با بازتاب بروجرد افزود: با توجه به این که چهل روز از حادثه منا و جانباختگان این حادثه می گذرد، برنامه ریزیهای در حال انجام است تا مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت حجاج حادثه منا در شهرستانها برگزار شود.

“محمد خسروی” افزود: پیگیریهای لازم برای مفقودین همچنان ادامه دارد و تا کنون محمد علی پناهی، جواد چکشی، علی زرگریان و فتح اله گودرزی ازبروجرد و علیرضا بنیادی از ازنا در میان مفقودین هستند.

منبع: بازتاب بروجرد

نظر از: طلبه 72 [عضو] 

داغی رسید و باغ منا را برشته ساخت

در روز عید، خرمنی از خیل کشته ساخت

شیطان ز رمی خویش، گرفت آخر انتقام

با ماتمی که قلب حرم را برشته ساخت

آل سعود، محشری از خون و اشک و آه

در سوگ حاجیان ز حج برنگشته ساخت

حجاج را چو دانه تسبیح بر زمین

افکند و تار و پود دلم رشته رشته ساخت

«تبت یدا ابی لهب »آری بریده باد

آن دست‌ها که در حرم از کشته پشته ساخت

با پاره‌های جامه احرام حاجیان

فرشی سفید از پر و بال فرشته ساخت

شاید که می‌رود ز منا سوی کربلا

این کاروان که بیرقش از خون نوشته ساخت

1394/08/11 @ 09:26


فرم در حال بارگذاری ...