« ترجمه‌ای از صحیفه سجادیه که رهبر انقلاب آن را تحسین کردندمناجاتی عاشقانه با خداوند/جهنم هم که من را ببری، فریاد می‌کشم تو را دوست دارم. »

کارگر ستون فقرات تولید است.

نوشته شده توسطرحیمی 13ام اردیبهشت, 1396

 

صوت                  عکسعکس              گزيده بياناتگزيده بيانات                   فيلمفيلم

قشر کارگر، ستون فقرات اقتصاد است؛ نقش کارگر را باید به‌عنوان محور کار و اشتغال در کشور معرفی کرد/ اشتغال مسئله مهمی است برای کشور. الان در ایام انتخابات هم هستیم؛ هر کسی که در دولت آینده مسئول شود، بایستی از روز اول، همت خود را به مسئله اشتغال بگمارد. این چیزی نیست که تأخیر در آن جایز باشد/ اشتغال اگر تأمین بشود، آسیبهای اجتماعی هم کم خواهد شد.

اهمّیّت کارگر را بارها و بارها، همه به زبانهای مختلف گفته‌اند.

اگر یک کشور مایل است که اقتصاد پیشرفته‌ای داشته باشد،

اقتصاد مستقلّی داشته باشد،

رونق اقتصادی به‌معنای واقعی داشته باشد،

باید به قشر کارگر اهمّیّت بدهد؛

چون کارگر، ستون فقرات اقتصاد تولیدی و کاری در کشور است؛ بلاشک این‌جور است. اینکه ما پرچم تولید ملّی را در این برهه‌ی اخیر به دست گرفته‌ایم و مدام تأکید میکنیم بر تولید ملّی، یک بخش عمده‌اش مربوط است به کارگران. ما اگر میخواهیم جامعه‌ی کارگری ما از امتیازات و حقوقی که شایسته‌ی او است برخوردار باشد، باید روی مسئله‌ی تولید ملّی تکیه بکنیم.

اگر کارگر در جامعه دلگرم به ‌کار شد و آن لوازم و الزاماتی که وجود دارد -که بنده قبلاً هم اشاره کرده‌ام، حالا هم یک مختصری عرض خواهم کرد- رعایت بشود، وضع اقتصاد کشور به سامان خواهد رسید. مشکل اقتصادی ‌ما، مشکل لاینحلّی نیست؛ مشکلی نیست که راه‌حل نداشته باشد؛ گره‌ای نیست که بازنشدنی باشد. باید راه را درست پیدا کنیم، بعد هم همّت کنیم، تلاش کنیم؛ مسئولان تلاش کنند.۱۳۹۶/۰۲/۱۰


فرم در حال بارگذاری ...