« اذان و برهان بو على سيناراه رستگاري »

صدور کارت شناسایی هوشمند برای طلاب

نوشته شده توسطرحیمی 12ام دی, 1391

   معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه، از صدور کارت شناسایی هوشمند طلاب و اساتید حوزه های علیمه سراسر کشور خبر داد. 


      به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ملک‌دار در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی حوزه‌، صدور کارت هویت طلاب سراسر کشور به معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان واگذارگردید و این کار از یکسال و نیم پیش آغاز شد.

     معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه، صدور کارت جامع و هوشمند برای طلاب را ضروری برشمرد و افزود: صدور کارت جامعی که اطلاعاتی چون  وضعیت نظام وظیفه طلاب و  ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی به آنان را مشخص نماید، ضروری بود.

ویژگی های کارت هوشمند

     وی با اشاره به ویژگی های کارت هوشمند طلاب، ابراز داشت: اطلاعات این کارت شامل نام و نام خانوادگی، وضعیت نظام وظیفه، شماره پرونده های مراکز مدیریت و خدمات حوزه، کدملی و تصویر صاحب کارت می‌باشد.

     حجت‌الاسلام والمسلمین ملک دار با بیان این که همه کارت‌های موجود در این کارت تجمیع می‌شوند، به کاربردهای آموزشی آن اشاره کرد و بیان داشت: احراز هویت طلاب تحت پوشش مراکز آموزشی حوزه‌‌های علمیه، ثبت‌نام و شرکت در امتحانات، حضور غیاب در انواع جلسات، کلاس‌های درس، همایش ها و کنفرانس‌ها، از طریق این کارت صورت می‌گیرد.

قابلیت اتصال به شبکه شتاب بانکی کشور

     وی با اشاره به این که این  کارت، متصل به شبکه شتاب بانکی کشور است، گفت: امکان واریز شهریه در صورت تمایل هر یک از دفاتر مراجع معظم تقلید به حساب طلاب از طریق این کارت امکان‌پذیر است، همچنین تسهیل خدمات‌رسانی به طلاب ایثارگر و شاهد، تهیه فیش غذا و استفاده از سلف‌سرویس مدارس علمیه، خدمات اردو‌های زیارتی و غیر زیارتی، هتل‌ها و خدمات سلامت بدنی و ورزشی از طریق کارت هوشمند قابل ارایه است.

ضریب امنیت بالا و تایید نیروی انتظامی

     معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه با بیان این که کارت هوشمند طلاب، مورد تایید نیروی انتظامی و از امنیت بالایی برخوردار است و قابل جعل نیست، به کاربرد انتظامی آن اشاره کرد و گفت: احراز  نظام وظیفه طلاب، معافیت تحصیلی، درخواست صدور گواهینامه، درخواست گذرنامه  از طریق کارت هوشمند امکان پذیر خواهد بود.

نحوه صدور و توزیع کارت

     وی به زمان و نحوه صدور و توزیع این کارت اشاره  و خاطرنشان کرد: در مرحله اول این کارت برای طلاب مدارس علمیه سراسر کشور صادر خواهد شد، به این نحو که هر یک از مدارس از طریق سامانه نجما  http://mortn.ir اطلاعات طلاب را در فرم‌ مخصوص تکمیل کرده و برای معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه ارسال می‌کنند، پس از آن این معاونت کارت‌‌ها را صادر و برای هر یک از مدارس ارسال خواهد کرد.

     حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌دار ادامه داد: در مرحله دوم کارت هوشمند برای طلاب آزاد و غیرمدارس صادر خواهد شد، به طوری که طلاب از طریق سایت “نجما” فرم مورد نظر را از تکمیل می‌کنند و سپس کارت‌‌ها صادر به مدیریت‌های استان‌ی ارسال می‌گردد  و طلاب از طریق این مدیریت‌ها، کارت خود را دریافت می کنند.

     معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با اشاره به این که تنها کارتی که در مراکز حوزوی و انتظامی اعتبار خواهد داشت، کارت هوشمند است، اظهار داشت: کسانی که معمم هستند، باید عکس آنان معمم باشد و غیرمعمم‌ها نیز عکس بدون معمم ارایه کنند، همین کارت نشان گر آن است که طلبه مجوز معمم شدن را دارد.

     وی یادآور شد: هر زمان  که طلبه‌ای با مجوز معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، برای معمم شدن اقدام کند، کارت هوشمند او با عکس معمم  صادر خواهد شد.

قابلیت استفاده در فروشگاه ها

     حجت الاسلام والمسلمین ملک دار در پایان با بیان این که زمان صدور این کارت به زودی اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: کارت هوشمند طلاب در فروشگاه‌های مختلف نیز کاربرد خواهد داشت.

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: saeed [بازدید کننده]
saeed
5 stars

خوبه ولی اگه تمام مراجع شهریه رو واریز کنن عالی میشه

1394/05/28 @ 22:11
نظر از: واقعی [بازدید کننده]
واقعی

خوبه ولی اگه تمام مراجع شهریه رو واریز کنن عالی میشه

1394/04/22 @ 17:24
نظر از: سعید محمدی [بازدید کننده]
سعید محمدی
5 stars

ja;v hc alh

1391/12/08 @ 20:32


فرم در حال بارگذاری ...