آرشیو برای: "شهریور 1394, 05"

شهید بهشتی برای چه چیز مهمی ۳ روز کارش را تعطیل کرد؟

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
حجت‌الاسلام قرائتی بیان کرد: شهید بهشتی در آلمان در حالی که آیت الله بود و کارهای بسیاری بر دوش داشت، در حال مرگ زن مسلمان آلمانی سه روز کار خود را تعطیل کرد تا همسر خود را مجاب کند تا جسم مرده زن مسلمان آلمانی را بشوید. حجت الاسلام قرائتی در جمع… بیشتر »

«ازدواج اینترنتی»، سوغات دردسرآفرین فرنگ!

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
  ازدواج اینترنتی! موضوع آشنای این روزهای کاربران بیشمار دنیای مجازی. کمتر کسی را می توان پیدا کرد که تا به حالا با این مسئله برخوردی نداشته و با آن بیگانه باشد. آرزوهایی طولانی و دنباله دار در دنیایی مجازی. این همه اتفاقی اســت که در عمده این… بیشتر »

تک‌فرزندها چه چیزهایی را از دست می‌دهند؟

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
  تجربه برادری و یا خواهری از آن موهبت‌ها و نعمت‌هایی است که گاهی به مثابه آب برای ماهی است؛ وقتی وجود آن را احساس می‌کنید که آن را نداشته باشید اما به راستی این نعمت نامحسوس اگر نباشد تک‌فرزند شما چه چیزهایی را در زندگی خود از دست خواهد داد؟ حساس شیرین… بیشتر »

این جماعت با یهود هم نشین می شوند

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمودند : هر كه [در معامله] با مسلمانان فریبكارى كند، روز قيامت با يهود محشور می شود. قال رسول الله صلى الله عليه و آله : مَن غَشَّ المُسلمينَ حُشِرَ مَعَ اليَهودِ يومَ القِيامَةِ ؛ لِأنَّهُم أغَشُّ الناسِ للمُسلِمينَ .من… بیشتر »

دشمنی آمریکا کم نشده و درصدد رخنه هستند/ مواضع انقلابی را صریح بیان کنید/ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شود

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
رهبر معظم انقلاب در دیدار هیات دولت مطرح کردند: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هوشیاری در مقابل تلاش دشمن برای نفوذ پیچیده و تدریجی را، ضرورتی عینی برشمردند و تأکید کردند: باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل… بیشتر »

گره کوری که شیخ رجبعلی باز کرد/ صله رحم

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
منظور از صله رحم، فقط دیدار اقوام نیست، بلکه یاری رساندن و رفع نیاز بستگان نیز جزئی از معنای صله رحم است؛ اگرچه ممکن است عقیده و مشرب فکری آنها تفاوت هایی با ما داشته باشد، البته نکته مهم آن است که این رابطه و پیوند همواره حفظ شود. خداوند متعال در قرآن… بیشتر »

این افراد فرشته اند!

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
 امام علی علیه السلام می فرمایند: كسى كه قدرت بر گناه دارد، اما خويشتندارى مى كند اجر او کمتر ازمجاهد شهید نیست.         الامام علی علیه السلام : مـَا الُمجَاهِدُ الشَّهيدُ فِى سَبِيلِ اللّهِ بِاءَعْظَمَ اءَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ؛ لَكَادَ… بیشتر »

لزوم حذف آداب و رسوم نادرست در ازدواج/ مسئولان ما در خواب هستند

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر لزوم ازدواج به هنگام، گفت: آداب و رسوم نادرست در ازدواج باید حذف شود. حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر در دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، خطاب به دانشجویان معترض به وزارت ارشاد،… بیشتر »

رژیم غذایی امام رضا علیه السلام

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
عَنِ الرِّضَا (علیه السلام): قَالَ لَيْسَ الْحِمْيَةُ مِنَ الشَّيْ‏ءِ تَرْكَهُ إِنَّمَا الْحِمْيَةُ مِنَ الشَّيْ‏ءِ الْإِقْلَالُ مِنْهُ. امام رضا عليه السّلام فرمود: پرهيز و خودداری، «به معنای» نخوردن نيست بلكه كم خوردن است. عيون أخبار الرضا عليه… بیشتر »

سه خصلتی که کمررا می شکند.

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
قَالَ الْبَاقِرُ (علیه السلام) : ثَلَاثٌ قَاصِمَاتُ الظَّهْرِ رَجُلٌ اسْتَكْثَرَ عَمَلَهُ وَ نَسِيَ ذُنُوبَهُ وَ أُعْجِبَ بِرَأْيِهِ امام باقر عليه السّلام فرمود: سه خصلت كمر را مى ‏شكند: مردى كه كارهاي نیک خود را زياد بشمارد، گناهانش را فراموش كند،… بیشتر »

تفاوت نعمت های بهشتی و دنیوی از نگاه سه اندیشمند حوزه

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394
هر پیوندی با غیر خدا، موقتی و مجازی است لذّت ‏هاى دنيوى همه از قبيل انفعال ‏اند؛ يعنى از خارج بر نفس وارد مى ‏شوند و در وى اثر مى ‏كنند. برخلاف لذت ‏هاى آخرت كه از باب فعل و تأثير و انشاى نفس ‏اند. * شهيد مرتضى مطهرى‏ اگر آنچه كه در بهشت هست، از… بیشتر »