« شکسته بال تر از ...«ازدواج اینترنتی»، سوغات دردسرآفرین فرنگ! »

شهید بهشتی برای چه چیز مهمی ۳ روز کارش را تعطیل کرد؟

نوشته شده توسطرحیمی 5ام شهریور, 1394

حجت‌الاسلام قرائتی بیان کرد:

شهید بهشتی در آلمان در حالی که آیت الله بود و کارهای بسیاری بر دوش داشت، در حال مرگ زن مسلمان آلمانی سه روز کار خود را تعطیل کرد تا همسر خود را مجاب کند تا جسم مرده زن مسلمان آلمانی را بشوید.

حجت الاسلام قرائتی در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در تالار ابن حیثم این دانشگاه در همایش اندیشه های آسمانی سخنرانی کرد که متن کامل سخنان وی به شرح زیر است:

من 30 سال معاون وزیر بودم و در طول دوران ریاست نهضت سواد آموزی 50 اشکال از این نهضت احصا کردم؛ اما هیچ گاه در انتظار دولت و یا ارگان خاصی برای رفع این مشکلات نبودم.

اگر انسان بتواند جوهره درونی خود را ارتقا دهد، دیگر در انتظار دولت و یا همکاری نهادهای دولتی نخواهد بود و به همت خود مشکلات را مرتفع می کند.

من در تمام عمرم از کسی خطی نگرفته ام و امروز هم در انتظار دولت و یا مراجع نیستم؛ زیرا معتقدم اگر بخواهیم کاری انجام دهیم، شرایط آن برایمان ایجاد خواهد شد.

در زمان شاه، تاجری از ایران به ژاپن رفت و ضمن تجارت کلاس آموزش زبان نیز در ژاپن دایر کرد.

این طلبه در هنگام نماز برای دقایقی کلاس خود را تعطیل و به اقامه نماز می پرداخت که این رفتار وی مورد توجه شاگردانش قرار گرفت.

در میان شاگردان این تاجر ایرانی دختری ژاپنی بود که کنجکاوانه خواستار تعریف نماز و بیان آن از سوی استاد خود شد و پس از مدتی جذب دین اسلام و همسر تاجر ایرانی در ژاپن شد در حال حاضر این زن ژاپنی در ایران زندگی می کند و در حالی که مرید امام(ره) بوده است مادر یک شهید و در حال برگزاری کلاس هایی برای جوانان ایرانی در تهران است.

آخوند خوب از نظر من آخوندی است که در مسیر خانه به مسجد در صورتی که ابایش بر زمین افتاد ابای خود را برداشته و علت تاخیر خود را به مردم با صراحت اعلام کند.

متاسفانه اکثر مسئولان ما حاضر نیستند در صورتی که مشکلی برای تردد آنها در مکان کاریشان پیش آید خود را با وجود شرایط سخت آماده کرده و کار خود را ادامه دهند.

روز گذشته در فرودگاه مشهد سه نفر از آخوندهای دانه درشت کشور در برابر این سئوال من که کدام یک از شما تا کنون مرده شسته اید، پاسخی نداشتند و این نشان می دهند برخی افراد در کشور با وجود اینکه جایگاه شخصیتی بسیار بالایی دارند از همت خود آنگونه که باید استفاده نکرده اند.

شهید بهشتی در آلمان در حالی که آیت الله بود و کارهای بسیاری بر دوش داشت، در حال مرگ زن مسلمان آلمانی سه روز کار خود را تعطیل کرد تا همسر خود را مجاب کند تا جسم مرده زن مسلمان آلمانی را بشوید.

مسئولان کشور باید خود را برای انجام کار آماده کنند و هیچ هراسی از صدمه دیدن به تیپ ظاهری خود نداشته باشند؛ آنگونه که در شب اول ماه رجب آیت الله سعیدی در حالی که به قصد زیارت امام رضا به مشهد آمده بودند، با پیشنهاد آیت الله دهشت در خصوص نداشتن طلبه جهت اعزام به یکی از روستاها روبه رو شدند و از آنجا که جوهره انقلابی در آیت الله سعیدی وجود داشت وی از زیارت حرم علی بن موسی الرضا سربار زد و به عنوان یک مبلغ به روستای مزبور رفت.

آنچه مهم است در ابتدا داشتن جوهره وجودی است و پس از آن ازدواج کردن شما جوانان موجب می شود نه تنها نیمی از دین خود را تکمیل کنید؛ بلکه برکات خاصی را نیز در زندگی خود مشاهده خواهید کرد.

مشکل ترین مشکلات کشور ما در آموزش و پرورش و دانشگاه است؛ زیرا آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور دروس بی محتوا و بی فایده را تدریس می کنند.

مسئولین متاسفانه در خواب هستند همان گونه ما نیز بیدار نبوده و در بسیاری از موارد از توان خود به جهت چشم داشت به دیگران استفاده نمی کنیم.

در باب مثال در حال حاضر در 90 درصد استان های کشور گروه تواشیح وجود دارد اما آنچه قرآن در شکل گیری آن تاکید دارد گروه اذان است که متاسفانه گروه اذان در بسیاری از استان ها وجود ندارد.

خود را حفظ کنید در برابر تمامی مشکلات و آسیب ها و این نکته را بدانید راه نجات انسان با ازدواج شکل می گیرد و ادامه پیدا خواهد کرد باید در خصوص ازدواج نهضت و بسیج عمومی در کشور شکل بگیرد تا آداب و رسومی که با دست خود گره بر شکل گیری ازدواج ایجاد کرده ایم را از میان ببریم.

مشکل ما در کشور عدم شناخت نسبت به نماز است آنچنان که اگر بتوانیم نماز را بشناسیم و قرآن را تفسیر کنیم متوجه می شویم تمام اصول مدیریت در اسلام در آیه های قرآن وجود دارد.

مدیری که در کشور بخش نامه صادر می کند باید مانند فرمایشات قرآن بخش نامه اش شفاف، عملی و مورد قبول مردم باشد و علاوه بر این خود وی نیز به آن بخش نامه عمل کرده باشد.

راه جذب در اسلام فوت و فن های خاص خود را دارد و در صورتی که بتوانیم به این فنون مسلط شوید خواهید توانست یک جوان بی نماز را راغب به نماز کنید.

جوانان برای پاسخگویی به شبهات و تسلط به مسائل فرهنگی کتاب راه جذب را که نوشته خود من است، مطالعه کنند تا بتوانند راهکارهای جذب نخبگان فرهنگی در جامعه را آنگونه که باید فرا بگیرند.۱۳۹۴/۶/۴

منبع: «خبرگزاری دانشجو»

 

نظر از: صداقت...! [عضو] 

سلام دوست عزیز
بسیار عالی.چندین نکته بسیار دقیق در مطلب وجود داشت.
انتخاب شایسته ای بود
موفق باشید.

1394/06/05 @ 15:16


فرم در حال بارگذاری ...