« السلام علی القتیل العبراتــــــ ...ویروس بدحجابی واگیر دار است نزدیک نشوید! »

عزاداری برای حضرت زهرا به اعتبار نظام لطمه وارد می کند/ زیارت عاشورا ساخته افراطیون است!

نوشته شده توسطرحیمی 25ام مرداد, 1393

در پي انتشار اظهارات غير منطقي و غير علمي اين به اصطلاح “آيت الله"، کارشناس وهابی شبکه وصال فارسي زیارات عاشورا و ديگر ادعيه اهل بیت علیهم السلام را زير سؤال برد.

به گزارش شيعه آنلاين، چند روز پيش خبري تحت عنوان «زیارت عاشورا ساخته افراطیون است!» منتشر شد و در آن از اظهارات عجيب و بي سابقه يکي از روحانيون سرشناس جمهوري اسلامي ايران که انديشه هاي تقريبي دارد و مدعي شده که «زیارت عاشورا» ساخته علمای افراطی شیعه در طی قرون بوده، پرده برداشتيم.

در پي انتشار اظهارات غير منطقي و غير علمي اين به اصطلاح “آيت الله"، کارشناس وهابی شبکه وصال فارسي زیارات عاشورا و ديگر ادعيه اهل بیت علیهم السلام را زير سؤال برد.

اين کارشناس وهابي، در بخشي از اظهارات خود در اين باره گفت: در زیارت عاشورا 18 بار سب و شتم به صحابه پیامبر وجود دارد. چرا بايد اين زيارت در میان شیعیان رایج باشد؟! آیا لعن و نفرین روش پیغمبر و ائمه بوده که شیعیان امروز جزو دینشان شده است؟! این زیارت ساختگی است!


شيخ محمدعلي تسخيري:

عزاداري براي زهرا (س) به اعتبار نظام لطمه وارد مي کند!

اين امر علاوه بر اينکه به حيثيت و اعتبار نظام در سطح افکار عمومي امت اسلامي لطمه وارد مي سازد، احساسات و عواطف برادران اهل سنت داخل کشور را نيز جريحه دار مي نمايد …


به گزارش شيعه آنلاين،‌ علما و مراجع عظام تقليد همواره در موضوع “وحدت” بر اين نکته تأکيد داشته اند که “وحدت ميان مذاهب اسلامي” به معني زير پا گذاشتن اعتقادات و گذشتن از حد و حدود و خط قرمزهاي مذهبي نيست بلکه اجتناب از عوامل و رفتارهاي تفرقه انگيز است.

اما در اين ميان برخي افراد - که متأسفانه فريب کرسي و پست و مقام را مي خورند - در بحث وحدت، پا را از گليم خود فراتر گذاشته و به اصطلاح “کاسه داغ تر از آش” مي شوند.

در اين تصوير نامه شيخ “محمدعلي تسخيري"‌ رئيس سابق مجمع تقريب مذاهب ديده مي شود که آن را در تاريخ 12/3/82 و در آستانه أيام فاطمه خطاب به “علي لاريجاني” رئيس وقت صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نوشته است.

در بخشي از اين نامه آمده:‌ به زودي أيام فاطميه و سوگواري بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز مي گردد. سالهاست که عده اي اين ايام را ابزار تشديد اختلافات مذهبي و درگيريهاي فرقه اي قرار داده اند و هر سال نيز بر شدت و حدت آن مي افزايند و وجود مقدس حضرت زهرا (س) و اميرالمؤمنين (ع) را که از ارکان رکين اتحاد امت اسلامي بوده و هستند را ابزار تفرقه و اختلاف قرار داده اند. متأسفانه در يکي دو سال اخير خواسته يا ناخواسته شاهد انعکاس اينگونه اقدامات در ايام مزبور در رسانه ملي هستيم که اين امر علاوه بر اينکه به حيثيت و اعتبار نظام در سطح افکار عمومي امت اسلامي لطمه وارد مي سازد، احساسات و عواطف برادران اهل سنت داخل کشور را نيز جريحه دار مي نمايد؛ و اين امر صرفنظر از مباني مذهبي آن که قابل بررسي است در شرايط حساس فعلي منطقه خطرناک و نگران کننده است.

گفتني است چندي پيش حضرت آيت الله سيد “علي سيستاني” مرجع عاليقدر جهان تشيع در پاسخ به استفتاء خبرنگا ما در خصوص مظلوميت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، منکران مظلوميت حضرت زهرا (س) را ملعون ناميد.

متن کامل استفتاء و پاسخ آن حضرت به شرح ذيل است:

پرسش خبرنگار صفحه عربي شيعه آنلاين: ‌حضرت آيت الله سيد علي سيستاني (دام ظله)، برخي افراد هستند که منکر مظلوميت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها شده اند. نظر جنابعالي درباره اين گونه افراد چيست؟

پاسخ حضرت آيت الله سيستاني: بسمه تعالي، اين گونه افراد بر اساس اصل “مخالفت کن تا شهرت پيدا کني” رفتار مي کنند، تا شهرت بيابند و به منافع دنيوي خود نيز دست يابند. معلون هستند کساني که مظلوميت حضرت زهرا سلام الله عليها را نفي کنند.

نظر از: سیدعلی [بازدید کننده]
سیدعلی

ولی از متن ایشان برداشت تیتر شما نشده!

1393/10/14 @ 09:08


فرم در حال بارگذاری ...