« آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند+ دانلود فایل صوتیتقوی بزرگترین ارزش و برتری انسانی »

" آب خوردن ما دست آمریکاست"

نوشته شده توسطرحیمی 23ام خرداد, 1394

       عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت:

     عده‌ای می‌گویند برای اقتصادمان، شرف ملت را فعلا قلم بگیریم،

نمی‌دانند اگر شرفمان را کنار بگذاریم شکممان هم سیر نخواهد شد.

     حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در کنفرانس نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت جهانی در دانشگاه پیام‌نور گفت: اینکه می‌گویند آب خوردن ما دست آمریکا است ما را نابود خواهد کرد، فکر آقایی آمریکا ما را نابود می‌کند نه خود آمریکا.


     وی افزود: انقلاب اسلامی مفهوم جدید قدرت را در سطح جهان اعمال کرد، قدرت نرم‌افزاری بعد از انقلاب اسلامی ما در سطح جهان مطرح شد چرا که ما قدرت سخت‌افزاری نداشتیم و با قدرت نرم اقدام کردیم.

     رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند برای اقتصادمان، شرف ملت را فعلا قلم بگیریم. نمی‌دانند اگر شرفمان را کنار بگذاریم شکممان هم سیر نخواهد شد.

وی همچنین افزود: با ظهور انقلاب اسلامی به گفته برخی از تحلیلگران غربی آشوبی در جهان اتفاق افتاد و این در حالی بود که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند جنبش‌های قرن بیست و یکم سکولاریزه شوند و دین و مذهب روی به اضمحلال برود اما با وقوع این انقلاب همه چیز بر عکس شد.

وی با اشاره به چالش‌های موجود بین ملت‌ها و دولت‌های اسلامی افزود: ظهور چالش‌های ملت اسلامی با دولت‌هایشان که اکثرا رویکرد ضد اسلامی دارند از امواج انقلاب اسلامی است و به همین دلیل برخی سعی دارند با لباس تکفیر و داعش امواج انقلاب اسلامی را نابود کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از دیدگاه‌ها و سخنان امام خمینی(ره) گفت: برخی ازسخنان امروز مسئولان تازگی ندارد و در دوران حیات امام نیز عنوان می‌شد. زمانی بازرگان می‌گفت ما در انقلاب اسلامی شعار استقلال و آزادی داشتیم و مرگ بر آمریکا و اسرائیل نداشتیم، امام این شعارها را در مقابل کمونیست‌ها مطرح کرد در حالی که امام(ره) از سال 1341 و در دهه 40 گفت اسرائیل باید از بین برود در همین دهه بود که اعلام کرد در هیچ جای جهان منفورتر از رئیس جمهور آمریکا نزد ملت مانیست و رسالت انقلاب اسلامی را جهانی دانست.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند اول باید اقتصاد کشور را حل کنیم و اگر تحریم‌ها نبودو مشکلی وجود نداشت درصحنه بین‌المللی عمل کنیم، بازرگان معتقد بود اول ایران بعد اسلام اما امام می‌فرمود اول اسلام بعد ایران و تمام کسانی که عنوان می‌کردند اول ایران و بعد اسلام نتوانستند این کشور را از استبداد و خاری خارج کنند اما امام یعنی کسی که می‌گفت اول اسلام بعد ایران به ایران و اسلام عزت بخشید.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: در آرمانهای بازرگان سقوط شاه و سلطنت وجود نداشت و به امام پیغام داد که شعار مرگ بر شاه افراطی است و باید نظام شاه و نظام سلطنتی باقی بماند که امام اعلام کرد نه شاه باید باشد و نه سلطنت باید بماند.

وی با اشاره به بخش دیگری از آرمانها و دیدگاه امام راحل افزود: امام می‌فرماید مسئولان ما همیشه در خطرند که به خاطر منافع شخصی هزینه برای مبارزه جهانی با ظلم را ندهند و این در حالی بود که خود او اعتقاد داشت انقلاب اسلامی نقطه شروع انقلاب جهانی اسلام است و اعتقاد داشت اگر ذره‌ای مسائل مادی مسئولان ما را منحرف کند خطری بزرگ و خیانتی سنگین را در پی خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اگر مسئولان ما به خاطر تحریم بگویند کاری به مسائل جهانی نداریم خیانتی بزرگ است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی باید به وظیفه انقلابی خود عمل کنیم و در جامعه جهانی به مبارزه خود با ظلم ادامه دهیم.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: امام می‌فرماید آمریکا و شوروی در کمین هستند و تا نابودی کامل ما دست برنخواهند داشت. آمریکا به دنبال این است که شما را نابود کند و انقلاب اسلامی را از بین ببرد و تا رسیدن به نتیجه دست‌بردار نخواهد بود اما هنوز برخی از مسئولان ما این موضوع را باور نکردند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند اگر یک زندگی بهتر داشته باشند بهتر از زندگی آبرومندانه است، افزود: امام در کنار این نوع فکر و نگاه معتقد بود چیزی که ملت از آن ضربه می‌خورد همین فکر است. این فکر آقایی آمریکاست که ما را نابود می‌کند نه اینکه خود آمریکا. این فکر که برخی تصور می‌کنند همه چیز دست غرب است و حتی اینکه آب خوردن ما نیز دست آمریکاست این فکر ما را نابود خواهد کرد نه خود آمریکا.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی مسئولان می‌گویند کمبودهای اقتصادی اصل است و برای رفع آنها می‌توان از مسئله شرف ملت نیز قلم گرفت اما براساس دیدگاه‌های امام اگر شرف را هم کنار بگذارید شکم‌تان سیر نخواهد شد و آن زمان است که گرسنگی واقعی را خواهید چشید. البته ملت ایران نشان داد همه کمبودها را برای حفظ شرف خود تحمل خواهد کرد.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به ظهور انقلاب اسلامی ایران و شرایط جهان در آن زمان گفت: انقلاب اسلامی ایران بین دو بلوک شرق و غرب و علیه آن دو تشکیل شد و به عنوان یک بلوک قدرت جدا ظهور و بروز پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از حاج عیسی از همراهان امام گفت: زمانی امام و حاج‌احمدآقا مشغول صحبت درباره مسائل جهان بودند و حاج احمدآقا از دو ابرقدرت جهان حرف می‌زد که امام گفت، 2 ابرقدرت نه 3 ابرقدرت. امروز اسلام هم یک ابرقدرت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه پس از ظهور انقلاب اسلامی مفهوم قدرت در جهان تغییر کرد، افزود: پیش از آن قدرت دارای مفهوم سخت‌افزاری بود اما با ظهور انقلاب مفهوم نرم‌افزاری قدرت مطرح شد و حتی جزء مباحث آکادمی و دانشگاهی شد. زیرا قدرت جمهوری اسلامی ایران سخت‌افزاری نبود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به هدف غرب از مطرح کردن برخی از مفاهیم و گفتمان‌ها، ادامه داد: تحلیل‌گران و روشنفکران غربی با مطرح کردن مفاهیمی چون توسعه یافته و توسعه نیافته(عقب‌مانده) به دنبال تغییر هویت ملت‌هاست و کسی که می‌گوید آب خوردن ما هم دست آنهاست یعنی هر چه که آنها درباره ما می‌گویند را پذیرفته است.

وی گفت: اولین نتیجه‌ای که از پذیرش این گفتمان حاصل می‌شود این است که آن کشورهایی که توسعه یافته‌اند باید در کار توسعه‌نیافته‌ها(عقب‌مانده‌ها) دخالت کنند و پذیرش این گفتمان یعنی مشروع کردن مداخلات صاحبان قدرت و ثروت استعمارگران برای قالب‌ریزی جدید براساس هنجارها و منافع نظام سرمایه‌داری.

رحیم‌پور ازغدی افزود: امام و انقلاب اسلامی طبقه‌بندی دنیا به شمال و جنوب، فقیر و غنی، توسعه یافته و توسعه نیافته را تغییر داد و مفاهیمی و مفهوم مستکبر و مستضعف را مطرح کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام به کشورهای مستکبر اعلام کرد با وجود اینکه بمب اتم و قدرت نرم‌افزاری دست شماست، شما را کنار می‌زنیم و این کار را کرد.

وی در پایان درباره وظیفه دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و نظریه‌پردازان ایرانی، گفت: وظیفه دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و نظریه‌پردازان ایرانی این است که جهان واقع را با نگاه کاملا واقع‌بینانه تحلیل کنند و برای آن آرمان‌گرایانه و ایدئولوژیستی برنامه‌ریزی کنند.

 «نسیم»

 

نظر از:  

به این آقایان باشد
کشور را دو دستی تقدیم دشمن خواهند کرد
امروزه بصیرت افزایی برای حفظ ارزش های اسلام و انقلاب بسیار اهمیت دارد
همه باید بدانند اطرافشان چه می گذرد و مسئولین بالا دستی چه افکاری دارند .

1394/03/23 @ 11:24


فرم در حال بارگذاری ...