« کسب و کارویژگی های اولیای الهی در برخورد با دیگران »

آیا بی‌حجابی، آزادی می‌آورد؟ +فلیم

نوشته شده توسطرحیمی 14ام بهمن, 1397

برخی معتقدند که حجاب آزادی را از جامعه می‌گیرد و باعث می‌شود که محدودیت‌های بانوان افزایش پیدا کند. برخی هم کشور‌های توسعه یافته را مثالی برای اثبات این ادعا بیان می‌کنند و معتقدند، پیشرفت‌هایی که مثلا در کشورهایی، چون امریکا به وجود آمده، ثمره آزادی و نبود محدودیت در موضوع حجاب است.

 

آیا بی‌حجابی، آزادی می‌آورد؟ + فیلم

جت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام و المسلمین محمد پویا پژوهشگر دینی و کارشناس مذهبی که مدت‌ها در خارج از کشور زندگی کرده است در این‌باره گفت :

بار‌ها از افرادی که مخالف قوانین حجاب هستند، می‌شنویم که حجاب سلب کننده آزادی است و پوشش زنان را محدود می‌کند. این سخن مشهور و متداولی است که شاید روزانه بار‌ها به گوشمان می‌رسد.

وی افزود: ما در جواب این افراد می‌گوییم، وقتی صحبت از آزادی می‌شود، از حقی یکسان برای همه صحبت به میان می‌آید. اگر در آینده یک نفر آمد و همین سطح متداول از حیا و حجاب را شکست و گفت، من دوست دارم با لباس شنا در جامعه حاضر باشم، آن زمان همین‌هایی که دم از آزادی می‌زنند، راجع به او چه خواهند گفت. سپس اگر مجدد کسی پیدا شد و از آن هم آزادی بیشتری خواست، آن زمان تکلیف چیست؟ اگر چارچوب‌ها کمتر شود، اوضاع از این بدتر می‌شود. در خصوص موضوعات دیگر هم همین‌گونه است. اگر کسی بخواهد در مقام آزادی هر حرفی بزند و هر رابطه‌ای برقرار کند، آن موقع سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 


فرم در حال بارگذاری ...