« تقدیر خدا این است که فلسطین آزاد خواهد شد(ویژه نامه روز غزه)اگر می‌خواهید از شیطان در امان باشید، قرآن بخوانید »

قرآن تنها منبعی است که شخصیت درخور را به زنان می‌دهد

نوشته شده توسطرحیمی 28ام دی, 1395

 

در دوره دانش افزایی مادران مهدوی مطرح شد:
 
تنها منبعی که به درستی تمامی مخلوقات را در کنار هم قرار داده و منزلت و جایگاهی مناسب و درخور شخصیت به زنان می‌دهد قرآن کریم است.
دکتر محمد چاوشیان در دوره دانش افزایی مادران مهدوی مادران موفق که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه زنان به عنوان نیمی از جمعیت جهان در جامعه تاثیرگذار هستند، اظهار کرد:
در طول عمر بشر زنان دارای فراز و نشیب‌های بسیاری بوده اند؛ زمانی به عنوان برده و کنیز به کار گرفته و زمانی هم به عنوان الهه پرستش می‌شدند.

 وی با اشاره به اینکه در یونان باستان زن را فاقد قوای کامل بشری می‌دانستند و از او به عنوان یک عنصر زاینده و وسیله ارضای شهوت استفاده می‌کردند، گفت: حتی در نگاه فلاسفه بزرگ یونان همچون ارسطو نیز زن فاقد جایگاه انسانی بوده است.

 این استاد دانشگاه ادامه داد: در روم باستان نیز زنان را مظهر تام شیطان و روح زن را آمیخته با پلیدی و حیله می‌دانستند که قلب و عقل را تسخیر می‌کرد، چنین افکاری منجر به منزوی شدن زنان شد، تا جایی که حتی اجازه لبخند زدن نیز به آنها داده نمی‌شد.

چاوشیان با بیان اینکه نظام پدرسالاری در ایران باستان نیز رویکردی ابزاری به زن داشت، اظهار کرد: تمام افکار درباره زن در ایران باستان مبنی بر سلطه پذیری و زیردستی در خانواده بود که شوهر اختیار تام در مورد همسر داشت و زنان و کودکان به صورت ابزاری بودند که مورد خرید و فروش قرار می‌گرفتند.

 وی افزود: پروفسور کریستین بار اندیشمند آلمانی در تحقیقی درباره زنان در دوران ساسانیان می‌نویسد که زنان در امپراطوری ساسانی به عنوان انسان شناخته نبودند، بلکه به عنوان کالا مورد تبادل و خرید و فروش قرار می‌گرفتند.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه در خاورمیانه زن را یک روح پلید یا موجود شرور و مظهر فساد می‌دانستند گفت: در نگاه یهود نیز زن را به عنوان جنس دوم و اغواگر حضرت آدم می‌دانستند.

 چاوشیان با اشاره به اینکه تنها در دین اسلام است که زن جایگاه و شان حقیقی خود را به دست آورده و به مقام والایی دست پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: تنها منبعی که به درستی تمامی مخلوقات را در کنار هم قرار داده و منزلت و جایگاهی مناسب و درخور شخصیت به زنان می‌دهد قرآن کریم است که تفاوتی بین زن و مرد در آفرینش قائل نیست، چرا که قرآن راه رسیدن به سعادت را در زن و مرد یکسان می‌داند.

 شبستان

e="direction: rtl;"> 
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: فاطمه الزهرا (سلام الله علیها )کوهدشت [عضو] 
5 stars

با عرض سلام و خسته نباشید به شما دوست عزیز

1395/10/29 @ 20:20


فرم در حال بارگذاری ...