« محرم و عاشقی!دانلود مقتل خوانی امام خامنه ای + دانلود صوت و تصویر »

ابلاغیه رهبر معظم انقلاب که از سال۷۷ روی زمین مانده است.

نوشته شده توسطرحیمی 24ام آبان, 1391

 ابلاغیه رهبر معظم انقلاب که از سال۷۷ روی زمین مانده است     به گزارش بلاگ نیوز"سیاست‌های کلی نظام در شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای” در سال77 از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده بود، اما عدم توجه مسئولین دولت‌های گذشته ایجاد “شورای‌عالی فضای مجازی” را سبب شد.

     به گزارش «وبلاگ نیوز» یازدهم مهرماه ۱۳۷۷، روزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی “سیاست‌های کلی نظام در بخش شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای” که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم شده بود، تصویب و ابلاغ کردند.

     بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، “تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران” پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام از وظایف رهبری شمرده شده است.

برای مشاهده عکس در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید

در پیوست این نامه که از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی، رئیس وقت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است، ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره “سیاست‌های کلی شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای” تشریح شده است.

برای مشاهده عکس در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید

متن این نامه به شرح زیر است:

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای خاتمی ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

با سلام و احترام؛

پیرو تصویب و ابلاغ سیاست‌های کلی نظام درباره شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، معظم‌له در زمینه تهیه ضوابط و مقررات لازم برای شبکه‌های مزبور، فرمودند:

۱ـ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تهیه و تصویب مقررات و ضوابط مربوط به شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای ذیصلاح است و این مقررات را براساس سیاست‌های کلی تصویب و جهت اجرا به مراجع مربوط ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کند.

۲ـ مناسب است که شورا مأموریت تهیه مقررات را به هیأت ویژه‌ای از اعضا بسپارد و وزیر پست و تلگراف و تلفن و رئیس سازمان صدا و سیما هم عضو این هیأت باشند. البته لازم است برای اینکار زمان معینی گذارده شود (مثلاً در حدود یک‌ماه).

۳ـ از آنجا که وضعیت کنونی شبکه جهانی در داخل کشور به هیچ وجه مناسب نیست، لازم است در مقررات مربوط مهلتی برای اجرای آن تعیین و اعلام گردد تا پس از انقضای مدت، قاطعانه با تخلفات برخورد شود.

۴ـ با توجه به نقش اصلی وزارت پست و تلگراف و تلفن و سازمان صدا و سیما در این خصوص، مسؤولان این دو نهاد و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع بند ۲ را با هماهنگی کامل تا حصول نتیجه عملی پیگیری و گزارش آن را علاوه بر جناب آقای رئیس جمهور به طور مستمر به اینجانب نیز ارائه کنند. مراتب برای اطلاع و صدور دستور مقتضی ایفاد می‌شود.

گیرندگان این نامه و پیوست آن علاوه بر خاتمی به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی(رئیس مجمع تشخیص مصلحت)، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی (رئیس وقت قوه قضائیه)، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی (رئیس وقت جمهوری اسلامی ایران)، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی‌ (رئیس وقت مجلس شورای اسلامی) بوده‌اند.

بندهای هفت‌گانه پیوست این نامه چه بودند؟

صفحات: 1·

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: معاونت فرهنگی [عضو] 
5 stars

عطری که از حوالی پرچم وزیده است
ما را به سمت مجلس آقا کشیده است
از صحن هر حسینیه تا صحن کربلا
صد کوچه بازکنید محرم رسیده است . . .
فرا رسيدن ماه محرم را به عزادارن راستينش تسليت عرض ميكنم

1391/08/24 @ 13:48


فرم در حال بارگذاری ...