« خائنین و ساده‌اندیشان دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند.ارتباط‌های نامشروع در فضای مجازی سرچشمه بسیاری از طلاق‌هاست. »

اربعین نماد محبت انسان‌ها به یکدیگر است

نوشته شده توسطرحیمی 21ام آبان, 1394

این استاد حوزه گفت: ما در عرضه راهپیمایی عظیم اربعین و محبت متبلور شده در این این مراسم به جهان بی‌رمق و ناتوان هستیم و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.

اربعین نماد محبت انسان‌ها به یکدیگر است؛

اولین همایش ملی ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی اربعین صبح روز بیستم آبان با سخنرانی آیت‌الله حائری شیرازی، استاد حوزه و دانشگاه و با حضور پژوهشگران و مسئولان حوزه هنری از جمله حجت الاسلام و المسلمین خاموشی ریاست حوزه هنری، خسرو زینال‌پور ریاست آموزش حوزه هنری و وحید یامین‌پور ریاست پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی افتتاح شد.

آیت‌الله حائری شیرازی در ابتدای این مراسم گفت: امنیت، عدالت، آزادی، حرمت انسانی و محبت، اساس حیات انسانی است و در همه این موارد آن چه غرب عرضه داشته چیزی جز یک سراب نبوده است.

وی افزود: اگر در عصر حجر به عنوان یکی از ناامن‌ترین دوران حیات بشری انسانی با قدرت بازویش سنگی را به سمت کسی پرتاب می‌کرد، امروز اما این قدرت بازو به موشک‌های قاره‌پیما و تهدیدی برای امنیت بشر تبدیل شده است.

این استاد حوزه ادامه داد: سازمان ملل به عنوان گل سرسبد تمدن غرب به جای برقراری عدالت شورای امنیتی دارد که پنج کشور در آن هر چه بخواهند می‌کنند و در مقابل صدای صد کشور دیگر شنیده هم نمی‌شود.

وی در خصوص محبت به عنوان یکی از محورهای اساسی حیات انسان تصریح کرد: امروز در غرب هم حتی میان زن و شوهر محبت وجود ندارد اما در مقابل اربعین نماد محبت انسان‌ها است به طوری که بیش از 23 میلیون انسانی که بیش از این با یکدیگر می‌جنگیدند، حالا به شدت یکدیگر را دوست دارند.

آیت‌الله حائری شیرازی اظهار داشت: اگر ظرفیت اربعین در اختیار تمدن غرب بود از چنین جمعیتی برای ایجاد بازار پررونق در جهت عرضه اجناس با قیمت بسیار بالا استفاده می‌کرد.

وی با بیان اینکه «ما اربعین را تولید نکردیم پس لااقل در عرضه آن به عالم کوشا باشیم» تصریح کرد: ما در عرضه راهپیمایی عظیم اربعین و محبت متبلور شده در این این مراسم به جهان بی‌رمق و ناتوان هستیم و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.

استاد حوزه با اشاره به نحوه پذیرایی مردم عراق اظهار داشت: اگر کسی حتی مواد غذایی برای پذیرایی نداشته باشد زائران را مشت و مال می‌دهد و یا درب خانه اش برای استفاده زائران از سرویس بهداشتی باز می‌گذارد.

وی رفتار اشتباه «خودی‌ها» را باعث تحریک اجانب خلق کننده داعش دانست و تاکید کرد: رفتار اشتباه در برخورد با اتباع بیگانه از جمله افغان‌ها باعث پیدایش داعش شد.

آیت‌الله حائری شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: تمدن غرب انسان را خشک و فاقد محبت می‌کند تا سرتاسر زندگی‌اش سرشار از دشمنی بدون هیچ دوستی و محبت باشد.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی با اشاره به احادیث در خصوص فضلیت راهپیمایی اربعین اظهار داشت: بر اساس روایات هر کس یک قدم پیاده در مسیر حرم امام حسین (ع) بردارد تمام گناهان او پاک شده و برایش ثواب نوشته می‌شود.

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(1)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
3.0 stars
(3.0)
نظر از: زلال نور [عضو] 
3 stars

سلام علیکم، خداقوت، ازتون راهنمایی میخواستم که چطور برای حوزه علمیه خودمون یعنی شوش دانیال .ع. وبلاگ درست کنیم؟ یعنی از طریق کوثر نت چطور وبلاگ گروهی درست کنیم؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

1394/08/21 @ 10:44


فرم در حال بارگذاری ...