« 9 توصیه آیت الله مظاهری به طلاب؛ زندگی بدون تقوا بطالت و کفر عملی است.وجوب حجاب در اسلام »

از استعمار کلاسیک روباه پیر تا آزادی های یواشکی

نوشته شده توسطرحیمی 6ام شهریور, 1394

وقتی صحبت از انگلیس پیش می آید همه ناخودآگاه ذهنشان به سمت روباه پیری معطوف می شود که تمام توان خود را به کار می گیرد تا همه چیز را تصاحب کند. درست مثل روباه کتاب فارسی که با هزار ترفند و تبلیغ پنیر زاغ را از چنگش درآورد.

آزادی های یواشکی
در طول تاریخ، انگلیس به عنوان یکی از استعمارگران بزرگ در جهان شناخته می شود. کشوری که علاوه بر تصرف اراضی، تمام توان خود را برای وارد کردن فرهنگ غربی به کشورهای جهان سومی به کار گرفته است.

یکی از تهاجمات فرهنگی انگلیس در ایران پروژه حیازدایی و ترویج بی حجابی بوده است. این تهاجم که پیشینه آن به دوران قاجار بر می گردد، اعتقادات مردم را نشانه گرفته است.

امروزه لازمه نفوذ در افکار مردم این است که ذهن آن ها درگیر مسائلی شود که از اهمیت پایینی برخوردار است. برای برقراری این ارتباط کشور انگلیس با هزینه خودش اقدام به تأسیس شبکه خبری بی بی سی و تولید برنامه های رایگان برای فارسی زبانان نمود. این اقدام زمانی صورت گرفت که مردم کشور انگلیس برای استفاده از شبکه های داخلی هزینه پرداخت می کردند. همچنین با وجود کمبود بودجه و تعطیلی این شبکه در کشورهای دیگر، فعالیت بخش فارسی آن همچنان ادامه دارد!

حمایت مغرضانه از آزادی های یواشکی

انگلیس برای رسیدن به هدفش از هیچ کاری دریغ نمی کند. حتی اگر لازم باشد، از شخصی به عنوان مهره خاص دفاع می کند. یکی از این اشخاص مسیح علینژاد است. خبرنگار ایرانی مقیم لندن! کسی که صفحه های آزادی های یواشکی خود را، یا به ابتکار خودش و یا با پشتوانه دست های پشت پرده، در شبکه اجتماعی فیس بوک راه اندازی کرد و مورد استقبال و حمایت کشورهایی مانند انگلیس، آلمان و آمریکا قرار گرفت.

کشور انگلیس با استفاده از شبکه بی بی سی اقدام به تبلیغ مستقیم برای این صفحه نمود. در خبرهای مرتبط با این صفحه در وبسایت بی بی سی اینطور می خوانیم:

آزادی‎های یواشکی، ثبت سرپیچی علیه حجاب اجباری: این مطلب در واقع مقاله ای است که وضعیت حجاب زنان در ایران و اجباری شدن قانون حجاب را مورد تحلیل قرار داده است. اما وقتی وارد مطلب می شویم؛ رنگ و بوی حمایت از این کار بیشتر از تحلیل آن احساس می شود. در این مقاله نویسنده تأثیر ثبت این سرپیچی را در سه سطح فردی، اجتماعی و سیاسی بررسی کرده است. در واقع نویسنده ادعا کرده که فرد احساسی را تجربه می کند که تا به آن روز تجربه نکرده است و وقتی این احساس را ثبت می کند جسارت و شجاعت را در خود زنده نگه می دارد. همچنین این عمل باعث ایجاد یک همبستگی بین تمام زنانی می شود که دغدغه مشترک “بی حجابی” را دارند.


مطلب بعدی که درباره این صفحه توسط سایت بی بی سی منتشر شده است؛ دفاع از مسیح علینژاد در برابر گزارش شبکه خبر سیما است. بی بی سی این گزارش را تند و توهین آمیز خوانده و علینژاد را چهره ای آرام و محبوب نشان داده است.

در مطلب دیگری نیز بی بی سی به صورت غیر مستقیم اما کاملا ناشیانه به تعریف و البته تبلیغ صفحه علینژاد پرداخته است، صفحه ایی که آمارها نشان می دهند حتی مورد استقبال زنان بدحجاب هم قرار نگرفته است. در این مقاله ۱۰ موضوع داغ شبکه های اجتماعی در سال ۹۳ مطرح شده است که به ادعای نویسنده، صفحه آزادی های یواشکی در صدر این موضوعات است.

در متن گزارش اینگونه آمده است که این صفحه با استقبال زنان ایرانی مواجه شده است و اکنون ۷۴۰ هزار نفر عضو دارد. در اینجا دو نکته مطرح است که از جمعیت ۳۵ میلیونی زنان ایران آیا استقبال ۷۴۰ هزار نفری بی نظیر محسوب می شود؟ در حالی که بخشی از همین ۷۴۰ هزار نفر نیز بانوان مقیم کشورهای دیگرهستند.

نکته دوم اینکه بسیاری از تصاویری که در این صفحه منتشر می شود از صفحات شبکه های اجتماعی شخصی افراد به سرقت می رود. در ویدئو زیر خانمی با شبکه صدای آمریکا تماس می گیرد و این موضوع را مطرح می کند.

البته انگلیس با تمام سیاست هایی که اکنون به کار گرفته، هنوز موفق نشده که به خواسته اصلی خود برسد. اما در ادامه ی این مسیر قطعاً از هیچ اقدامی چشم پوشی نخواهد کرد؛ چرا که آن ها به این باور رسیده اند که در ایران، مدیریت خانواده با مادر است و اگر بتوانند مادر خانواده را گمراه کنند؛ می توانند نظام خانواده را نابود کنند. بنابراین بزرگ کردن مسیح علینژاد به عنوان مبارزی بر علیه حجاب و حامی حقوق زنان، توسط کشور انگلیس تنها با همین هدف صورت می گیرد.

منبع: سایت با حجاب

 


فرم در حال بارگذاری ...