« شاخصه‌های نفوذ از نگاه نهج‌البلاغهحقوق حلال در مقابل کار حلال »

اظهار فقر در برابر بیگانگان انکار آشکار اقتصاد مقاومتی

نوشته شده توسطرحیمی 26ام فروردین, 1395

آیت الله طبسی با بیان این‌که فرهنگ اقتصادی در کشور ضعیف است و صدا و سیما باید به تبلیغات در این بعد بپردازد، گفت:

تحقق اقتصادی مقاومتی نیازمند نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد اسلامی و مصرف اجناس و میوه‌جات داخلی است.

آیت الله نجم الدین طبسی در گفت‌وگو باخبرگزاری رسا در تبیین پرونده خبری «اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل» اظهار داشت:

امیر مؤمنان علی علیه السلام می‌فرمایند:


«اگر اظهار نیاز نسبت به کسی کردی، اسیر او هستی؛

اظهار بی نیازی کن تا در برابر او باشی؛

خرج کن و انفاق کن تا امیر بشوی».

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم بیان کرد: وضعیت فعلی فرهنگی اقتصادی کشور در اثر محاصره اقتصادی، تحریم‌ها و … بسیار مصرفی شده و بازارها، به جای این‌که بازار مصرف تولید داخل باشد، بازار مصرف تولید خارج است.

وی ادامه داد: جامعه ایرانی به اجناس خارجی تمایل دارند و این فرهنگ باعث رکود چرخ کشور است و به بازار اسلامی ضربه می‌زند؛ همچنین بازارهای کشورهای خارجه را فعال کرده و نرخ بیکاری آنان را کم می‌کند.

آیت الله طبسی ابراز کرد: کشور ما از فرهنگ بالای اقتصادی برخوردار نیست و صدا و سیما باید به تبلیغات در این بعد بپردازد که این فرهنگ غلط به فرهنگی صحیح تبدیل شود و مردم به جای مصرف بنجل‌های خارجی، تولیدات داخلی را مصرف کنند و حتی محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنند.

وی افزود: تا زمانی که فرهنگ غلط اقتصادی حاکم در کشور تغییر نکرده باشد، اقتصاد مقاومتی دچار مشکل و دست‌انداز خواهد بود؛ تمام مسؤولان و ارگان در فرهنگ سازی اقتصادی جامعه مسؤول هستند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه همواره شاهد وارد کنندگی بنادر و مرزها هستیم و با وجود این‌که ایران از آب و خاک غنی بهره می‌برد، حتی میوه‌جات خود را وارد می‌کند.

وی یادآور شد: زمانی میوه‌جات کشاورزان ایرانی به سایر کشورها صادر می‌شد اما امروز میوه‌جات ایرانی زیر چرخ ماشین‌ها له می‌شود تا مردم بتوانند از میوه‌های خارجی استفاده کنند؛ این از کم کاری مسؤولان است.

آیت الله طبسی تأکید کرد: اگر مردم دریابند که اظهار فقر مقدمه استعمار کشورهای خارجه است، فرهنگ اقتصاد اسلامی در جامعه تقویت شود؛ صادرات محصولات ایرانی باعث تقویت اقتصاد کشور می‌شود.

وی گفت: کشاورزی و باغداری ایران به قدری باید قوی شود و مردم به سوی مصرف محصولات داخلی بروند که اگر جنگی هم پیش آمد، کشور فلج نشود.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ تحقق اقتصادی مقاومتی نیازمند نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد اسلامی و مصرف اجناس و میوه‌جات داخلی است.
منبع : خبرگزاری رسا

 

 

نظر از:  

جالب بوداون حدیث امام علی.اولین بار بود که من این حدیث را میدیدم.سپاس از شما

1395/01/26 @ 23:40


فرم در حال بارگذاری ...