موضوع: "غدیر"
ده شاهد بر اشتباه بودن اعتقاد اهل سنت در مورد غدیر (+عکس نوشته و پوستر)
نوشته شده توسطرحیمی 27ام آذر, 1398شواهدی که ثابت می کند «مولا» در حدیث غدیر به معنای « امام و رهبر» است
برای پاسخ به سوال بالا به 10 گواه و شاهد متمسّک می شویم. شهودی که ثابت می کنند این پندار، وهم و شبهه ای بیش نیست:
شاهد اول« یا أیّها الرّسول بلّغ ما اُنزل اِلیک من رّبک وإن لّم تفعل فما بلّغت رسالته»« ای پیامبر،آنچه را ازخداوند بر تو نازل شده است ابلاغ کن که اگر چنین نکنی،ابلاغ رسالت خدا نکرده ای»(سوره مائده/آیه 67)پیامبر با این آیه که در بازگشت از آخرین سفر حج بر آن حضرت نازل گردید مامور به ابلاغ چه پیامی شد که نرساندن آن به مردم، به تباه ساختن تمامی کوشش های پیامبر می انجامید؟آیا واقعا این پیام بزرگ، اعلام دوستی و یاوری علی علیه السلام است ؟!
| ||
|
#او_هست + تصاویر
نوشته شده توسطرحیمی 27ام مرداد, 1398
مگه نه اینکه ابلاغ پیام غدیر بر همه واجبه؟!
گروه هنری «شیعه گروپ» به مناسبت عید غدیر تصمیم به طراحی پیکسل ها و نامه هایی با عنوان « او هست» کرده است.
این پیکسل ها و نامه ها به کافه های « کافه روبرتو/ کافه نشر اسم / کافهی استدیو کیک ورتا/ کافه پنجره/ کافهی مکتب تهران/ کافه۷۸ / کافه پانس /کافه اریکه / کافه دارک لایت/ کافه گذر/ کافه دوپیو/ کافه ملانج و…… » اهدا شده اند تا هدیه ای باشند برای مهمانان شان در روز عید سعید غدیر.
متن این نامه ها به شرح زیر می باشد:
« اگه یه روز صبح وقتی کار مهمی داری ببینی که هیچ تاکسی و آژانسی نمیتونی پیدا کنی چه می کنی؟
اگه وقت ملاقات با یه عزیز تو بیمارستان داشته باشی و نرسی چی؟
حالا تصور کن از قطار جا بمونی، از پرواز جابمونی…
یه لحظه چشماتو ببند و فکر کن یه پرستو هستی و از کوچ دسته جمعی جاموندی، زندگی برات تموم نمیشه؟
همه اینا یعنی جاموندن میتونه خیلی فاجعه باشه
فکر کن تو پنج سالگی وسط بازار از خانواده جابمونی؛ اصلا میتونی تصور کنی از کسی که خیلی دوسش داری جاموندی وحالا داره با کسی دیگه زندگیشو ادامه می ده؟
راستش رو بخوای فقط یه نفر هست که تو کل تاریخ اجازه نداده هیچ کس جا بمونه، اونم پیامبر خودمونه، همون که تو غدیر همه رو جمع کرد تا دست بالای علی علیه السلام رو ببینن و بعد هم گفت به همه بگید علی امامه، تا یه وقت کسی جا نمونه.
حالا هم من و تو یه نفر رو از همون نسل می شناسیم که تو درموندگی ها و جاموندگی هامون میتونیم باهاش حرف بزنیم، امام زمانمون ، امتحانش مجانیه!
کوچکترین اتفاقارو هم میشه بهش گفت…
هست و بین ما نفس میکشه و دستمون رو هرجا باشیم و هر جور باشیم میگیره. »
وارث
مقام و منزلت امام علی علیه السلام از منظر پیامبر صلی الله علیه و آله چگونه است؟
نوشته شده توسطرحیمی 27ام مرداد, 1398
رسول خدا صلی الله علیه و آله :
وِلایَةُ عَلِىِّ بْنِ اَبىطالِبٍ وِلایَةُ اللّه ِ وَ حُبُّهُ عِبادَةُ اللّه ِ وَاتِّباعُهُ فَرِیضَةُ اللّه ِ وَ اَوْلیاؤُهُ اَوْلِیاءُ اللّه ِ وَ اَعْداؤُهُ اَعْداءُ اللّه ِ وَ حَرْبُهُ حَرْبُ اللّه ِ وَ سِلْمُهُ سِلْمُ اللّه ِ عزّ و جلّ.
ولایت على بن ابی طالب علیه السلام ولایت خداست، دوست داشتن او عبادت خداست، پیروى کردن او واجب الهى است و دوستان او دوستان خدا و دشمنان او دشمنان خدایند. جنگ با او، جنگ با خدا و صلح با او، صلح با خداى متعال است.
امالى صدوق
حدیث منزلت و مقام حضرت علی
اوّلاً دلیل بر اینکه علی واجد مقام نبوّت بوده، حدیث شریف منزلهًْ است که با صحت تمام، متواتراً از طرق ما و شما به مختصر کم و زیاد در الفاظ ثابت گردیده که خاتم الانبیاء در دفعات متعدده و محافل مختلفه، گاهی به امیرالمؤمنین علی فرمود:
«أما ترضی أن تکون منّی بمنزله هارون من موسی إلاّ أنّه لا نبیّ بعدی.»
آیا راضی نیستی که از من به منزله هارون از موسی باشی الاّ آنکه بعد از من پیغمبری نخواهد بود.
و گاهی به امت فرمود:
«علیّ منّی بمنزله هارون من…»
دشمنان هم اعتراف کردند که جایگاه مولای متقیان غصب شده است
نوشته شده توسطرحیمی 27ام مرداد, 1398
همیشه در مناسبات اجتماعی برخی با برخی مخالف هستند و هیچ گاه دشمن در بیان مدح و تعریف انسان برنمیآید اما در عین ناباوری در روایات و تاریخ ما ثبت شده مواردی که دشمنان امیرمومنان امام علی علیه السلام در صدد تعریف ایشان برآمده اند.
زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پرچم اسلام را به دست گرفتند در این مسیر سختی و مرارتهای فراوان کشدیدند اما دیده نشده که دشمنان در مقام مدح ایشان قرار بگیرند، زمانی دشمنان به تملقگویی و مدح پرداختند که اسلام پیروز و آنها ذلیل شده بودند.
گاهی دشمن در مقام دشمنی خود است اما همین دشمنان در مدح جایگاه امیرمومنان امام علی علیه السلام سخن گفتند که بسیار عجیب است، عمروعاص در راس حکومت مصر بود اما در مدح امیرمومنان امام علی علیه السلام شعر سروده است.
درباره ولایت امیرمومنان امام علی علیه السلام دشمنان زیادی از جمله عمروعاص خود اعتراف کردند که جایگاه مولای متقیان علیه السلام غصب شده است.
علمای شیعه هم برای حفظ و نگهداری مکتب علوی زحمات زیادی کشیدند.یکی از این علما خواجه نصیرالدین طوسی است که زمان مغولهای وحشی با نبوغ و استعداد خود توانست با آنها ارتباط برقرار کرده و نفر دوم حکومت مغول شود و از این طریق کتب شیعه را حفظ کند.
سخنرانی حجت الاسلام مشکوری در مسجد جامع غدیر/مرداد98
دل دل رسوای من
نوشته شده توسطرحیمی 27ام مرداد, 1398
مولودی صوتی با نوای حاج سید مجید بنی فاطمه؛عید غدیر 96 هیئت ریحانه الحسین علیه السلام
رونمایی از پوستر غدیر خم ۹۸
نوشته شده توسطرحیمی 27ام مرداد, 1398
پوستر غدیر خم ۹۸ که به میزان حق بودن امیرالمومنین علیه السلام از نگاه پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و حدیث شریف
«عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ»
به روایت شیعه و سنی و مفهوم عدالتِ مورد مطالبه جامعه جهانی میپردازد، رونمایی میشود.
«عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ»
آئین رونمایی از «پوستر غدیر خم 98» اثر فاخر هنری و مشترک استاد نجابتی و استاد روح الامین که به همت بنیاد بین المللی غدیر، سازمان اوقاف و امور خیریه، آستان قدس رضوی و موسسه راسخون تولید شده است، برگزار می شود.
بنابر این گزارش، این پوستر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی»، دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر و «حسین ظریف منش»، مدیر عامل این بنیاد همزمان با جشم بزرگ ایثار رونمایی می شود.
پوسترغدیر 98 با هدف تامین نیاز فرهنگی و تصویری جامعه در موضوع «عید بزرگ غدیر» و تولید آثار فاخر در این موضوع غدیر که به تعبیر مقام معظم رهبری دام ظله العالی «کار در مورد غدیر، کاری بزرگ و پر جاذبه است» با همکاری سه استاد برجسته طراحی و تصویرسازی کشور پوستر غدیر تولید و چاپ شده است.
پوستر غدیر 98 با طراحی استاد مسعود نجابتی، تصویرسازی؛ استاد حسن روح الامین و خوشنویسی؛ استاد احمد خوانساری با نگاه فضای کنونی جامعه که نیازمند دادخواهی اجتماعی تولید شده است.
این اثر هنری به مفاهیم بلند عدالت با نماد مجسم ذوالفقار نماد عدالت مورد انتظار جامعه جهانی و میزان حق، محور بودن ولایت پیرو حدیث نبوی «علی مع الحق و الحق مع علی حیثما دار» و نیاز به تبیین ولایت با فضای محو انتزاعی از حدیث «امام علی در آسمان ها مشهورتر از زمین است» و جمله طلایی امام خامنه ای دام ظله العالی «ببینید علی کجاست و انگشت اشاره او به کدام سو است»، می پردازد.
شبستان
شهرت عید غدیر در آسمانها بیشتر از زمین ...
نوشته شده توسطرحیمی 26ام مرداد, 1398
? شهرت عید غدیر در آسمانها بیشتر از زمین …
?راوی میگوید: جمعى خدمت امام رضا علیه السلام بوديم و مجلس پر از جمعیت بود.
?صحبت غدير را مطرح کردند و بعضى از عامّه (اهل سنت) آن را انکار کردند.
✨ امام رضا علیه السلام فرمودند:
?همانا شهرت روز غدير در آسمانها بيشتر از شهرت آن در زمين است.
?همانا برای خدای متعال در فردوس اعلی قصری است كه خشتهای آن از طلا و نقره است. در آن قصر، صد هزار خيمه است از ياقوت سرخ و صد هزار خيمه است از ياقوت سبز. خاک آن از مشک و عنبر است.
?در آن چهار نهر است: يكى از شراب بهشتی، یكى از آب، يكى از شير و يكى از عسل.
?در اطراف آن درختانی از تمام ميوه ها هست.
?بر آن درختان مرغانی هستند كه بدنهایشان از مرواريد و بالهایشان از ياقوت است و به انواع صوتها نغمه سرائى مىكنند.
?چون روز غدير مى شود، تمام اهالی آسمان به آن قصر مى آيند و تسبیح و تقديس و تهليل الهى مى كنند.
?پس آن مرغان به پرواز مى آيند و در آن آب فرو مى روند و بر آن خاک مشك و عنبر میغلطند.
?هنگامی که فرشتگان جمع شدند، آن مرغها پرواز مى كنند و بالهاى خود را بر ايشان مى افشانند و در اين روز نثار (هدایای) حضرت فاطمه زهرا صلوات اللَّه عليها را به یکدیگر هديّه مى دهند.
?پس هنگامی که آخر روز غدیر مى شود، ندا مى رسد به جاهای خود برگرديد كه به احترام حضرت محمّد و حضرت امير المؤمنين عليهما السّلام، شما را تا سال آینده، چنین روزی، از خطا و لغزش ايمن ساختند.
?پس در هرجا كه باشى سعى كن روز غدير نزد حضرت امير المؤمنين (علیه السلام) حاضر شوى زيرا كه خدای متعال برای هر مرد و زن مؤمن و مسلمان، گناهان شصت سال را می¬آمرزد و چندین برابر آنچه در ماه رمضان و شب قدر و شب عید فطر از جهنم آزاد کرده، در عید غدیر آزاد میکند.
?یک درهم كه در اين روز برای برادران شیعه خودت هزینه کنی، معادل هزار درهم است. پس در این روز بر برادران مؤمنت تفضل کن (اعطا کن) و مؤمنین را شاد گردان.
?اگر مردم حقیقت این روز را درک میکردند، ملائکه در هر روز ده مرتبه با آنها مصافحه میکردند (دست میدادند). اگر نمیترسیدم صحبت طولانی شود، از فضیلت این روز و فضیلت کسی که این روز را بشناسد، آنقدر میگفتم که قابل شمارش و حساب نباشد.
? بحارالانوار جلد ۹۴ صفحه ۱۱۸
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ