« نرم افزار محاسبه‌گر خمس + دانلود(مخصوص موبایل)نماهنگ پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی + دانلود »

بس که درباره حجاب گفته‌ایم و اجرا نشده...

نوشته شده توسطرحیمی 19ام بهمن, 1393

آیت‌الله سبحانی: بس که درباره حجاب گفته‌ایم و اجرا نشده، قبح آن از بین رفته است؛ کاش از همان نخست عنوان نمی‌کردیم

آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که خداوند متعال با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن همه چیز را به مسلمانان اعطا کرد، گفت: خدا نعمت انقلاب را به ما مفت نداده است، بلکه در مقابل این نعمت به ما می‌گوید «نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست».

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز(15/11/93) در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، انقلاب اسلامی را از مصادیق آیه «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمور، همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست» دانست.

وی تأکید کرد: خداوند متعال در 22 بهمن به ملت ما قدرت بخشید، نظام فاسد رفت و نظام اسلامی آمد، ولی آیا وظیفه ما در این‌باره تمام شد؟ در پاسخ باید گفت که تازه وظیفه سخت ما آغاز شده است.

آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که خداوند متعال با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن همه چیز را به مسلمانان اعطا کرد، اظهار داشت: در نظام پیشین به زحمت می‌توانستیم حتی یک دبستان، دبیرستان اسلامی و قرض الحسنه‌ای را تأسیس کنیم.

وی تصریح کرد: ولی در 22 بهمن خدا تمام وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها و حتی نیروهای مسلح را به ملت، روحانیت و مسلمانان اعطا کرد و در برابر این نعمت باید شاکر خدا باشیم که این شکرگذاری نیز با برپا کردن نماز محقق می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نباید به گونه‌ای رفتار شود که در کارخانه‌ها و ادارات ما فرد بی نمازی باشد؛ در برخی از کشورها هنگام نماز دانشگاه‌ها تمام کلاس‌های خود را برای اقامه نماز تعطیل می‌کنند؛ نخستین وظیفه افراد ارتباط با خدا و دومین وظیفه آنها نیز ارتباط با خود جامعه است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر را سومین وظیفه افراد عنوان و با تأکید بر حفظ حجاب اسلامی از سوی بانوان گفت: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود، افراد حتی در شهر مقدس قم که عش آل محمد است، با لباس‌های نامناسب در برابر دیدگان نامحرمان ظاهر می‌شوند.

وی یادآور شد: چندین سال است که در روزنامه‌ها، نوشته‌ها و منابر درباره حجاب گفته می‌شود؛ ولی بس که گفته‌ایم و اجرا نشده است، قبح آن از بین رفته است؛ کاش از همان نخست عنوان نمی‌کردیم.

آیت‌الله سبحانی همت جمعی را راه مبارزه با بی حجابی دانست و بیان داشت: امیدواریم دولت و علما همه افراد را بیدار کنند و بگویند به دنبال بی عفت بسیاری از مشکلات به وجود می‌آید که از جمله می‌توان به سلطه دیگران و بی قیدی جوانان اشاره کرد.

وی ادامه داد: خدا نعمت انقلاب را به ما مفت نداده است، بلکه در مقابل این نعمت به ما می‌گوید «نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست» این آیه درست بر انقلاب اسلامی ما منطبق است.

منبع خبر: خبرگزاری رسا


فرم در حال بارگذاری ...