« بهترین عمل در ماه رمضانفضیلت و اعمال شب قدر »

ترک گناه و امید به فضل الهی مهمترین پیام شب قدر است

نوشته شده توسطرحیمی 14ام تیر, 1394


معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت:

مهمترین پیام شب قدر ترک گناه و امید به فضل الهی است،

بنابراین باید از خدا بخواهیم در طول سال، شیاطین را در زنجیر قرار دهد تا انسان به سلامت مسیر را طی کند.

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده  با اشاره به عظمت شب‌های قدر اظهار کرد:

برخی از اهل معرفت برای درک شب قدر، یک‌سال کامل ‌بی‌خوابی را تحمل کردند و همه اعمال شب قدر را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است افراد مختلف در شب قدر اعمالی را انجام دهند تا شب قدر را بهتر درک کنند، زیرا بر اساس آموزه‌های قرآن شب قدر از هزار ماه بالاتر است.

وی عنوان کرد: در شب قدر ملائکه بر زمین نازل می‌شوند و اعمال بندگان و هر کاری که در نظر دارند در طول سال انجام دهند مانند روزی و سلامتی در پرونده آنها ثبت می‌شود و هر انسانی باید خودش سرنوشتش را رقم بزند.

وی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر گفت: قدر، شب دعا و ذکر بوده و شب بازنگری در پرونده اعمال است و اگر فردی گناهی کرده، در شب قدر باید استغفار کند.

نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: نمازها و ذکر‌های مختلفی برای شب قدر تعیین شده و یک قطره اشک از روی پشیمانی گناهان فراوانی را از بین می‌برد ولی در زمینه گناهان حق الناس باید خود فرد اقدام کند.

وی با بیان اینکه شب قدر از همه شب‌ها بالاتر است گفت: سرنوشت انسان در شب قدر رقم زده می‌شود، آنچه در کره زمین از کوچک و بزرگ انجام می‌شود، امام زمان (عج) مشاهده می‌کند، شناخت انبیاء، شناخت خدا بوده و انبیا تجلی معارف الهی هستند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم خدا را بشناسیم، جز از راه انبیا امکان‌پذیر نیست چراکه انبیا آینه جمال و جلال الهی هستند.

وی عنوان کرد: اگر با نور حضرت ولیعصر (عج) و اهل بیت (ع) به مسائل نگاه کنیم به نور الهی متصل می‌شویم و دل ما تجلی لایزال الهی می‌شود.

نجاریان‌زاده با بیان اینکه مهمترین پیام شب قدر ترک گناه و امید به فضل الهی است، گفت: از خدا بخواهیم در طول سال شیاطین را در زنجیر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: در شب‌های ماه رمضان باید در برخی از آیات قرآن تدبر کنیم، زیرا هیچ نوری به عظمت نور قرآن و اهل بیت (ع) نیست.

خبرگزاری فارس

نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام
با تشکر فراوان از شما بابت به روز بودن وبلاگتان
نکته قابل توجه :عنوان مناسب براي مطلب ارسال روي وبلاگ ظرافت خاصي را مي طلبد لذا توجه کافي را دراين مورد مبذول فرماييد . (کوتاه و در عين حال جذاب)
وقتی شما در عنوان، جواب مهمترین پیام شب قدر را ذکر می کنید مخاطب دیگر میلی به خواندن مطلب تفصیلی شما پیدا نمی کند.
شمابهتر بود عنوان را اینگونه بیان می کردید: مهمترین پیام شب قدر
بااین بیان مخاطب برای رسیدن به جواب ملزم به مطالعه مطلب تفصیلی شما می شود.
پس در این مورد دقت بیشتری بفرمایید.
التماس دعا

1394/04/14 @ 08:44


فرم در حال بارگذاری ...