« خداوند باب شهادت را برای بندگان خالص خود باز گذاشته است.برای نزدیک شدن به خدا(2) »

تنها جایی که حضرت زینب(سلام الله علیها) شکوه کرد.

نوشته شده توسطرحیمی 26ام مهر, 1394

حضرت زینت تنها جایی که شکوه می‌کند در مجلس یزید است و می‌گوید آیا این درست است که شما اهل بیتخود را پشت پرده گذاشته‌اید، ولی ما اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله جلوی چشم نامحرم هستیم.

حجت الاسلام نیشابوری در جمع عزاداران هیئت فاطمه الزهرا سلام الله علیها پردیسان با بیان اینکه ما همواره باید اهل بیت علیه السلام را الگوی خود قرار دهیم گفت: ما مسلمانان باید در همه موارد مانند انتخاب اسم فرزند، حل کردن مشکلات و … به اهل بیت علیهم السلام تمسک بجوییم و ببینیم که اهل بیت علیهم السلام چه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما باید در تمامی موارد به اهل بیت علیهم السلام معرفت داشته باشیم بیان کرد:

کسانی در حرم داخل حرم و هنگام زیارت حجاب خود را رعایت می‌کنند، ولی هنگامی که از آنجا خارج می‌شوند حجاب را کنار می‌گذارند نشان می‌دهد که معرفت کافی ندارند.

این خطیب حوزوی افزود: اهل بیت علیهم السلام همواره شاهد و ناظر ما هستند و ما را مشاهده می‌کنند و اگر نسبت به آنها معرفت داشته باشیم در همه حال حجاب خود را رعایت می‌کنیم.

وی حضرت زینب سلام الله علیها را الگوی همه زنان عالم معرفی کرد و گفت: حضرت زینب سلام الله علیها در شرایطی که نزدیکان خود را از دست داده بود در مورد واقعه عاشورا می‌گوید که من غیر از زیبایی چیزی ندیدم که نشان از معرفت بالای او دارد.

حجت الاسلام نیشابوری ابراز داشت: حضرت زینب سلام الله علیها تنها در جایی شکوه می‌کند که در مجلس یزید است و می گوید شما اهل بیت خود را پشت پرده گذاشته‌اید ولی ما اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله جلوی چشم نامحرم هستیم که نشان می‌دهد که حضرت زینب سلام الله علیها برای حجاب ارزش بسیاری قائل بودند و زنان جامعه ما نیز باید او را الگوی خود قرار دهند.

منبع:خبرگزاری «حوزه»


فرم در حال بارگذاری ...