« معرفی کتاب: زندگی پر ماجرای حضرت نوح(علیه السلام)، آموزه ها و عبرت هاخصوصيات رفتار علوى در کلام رهبری 3 »

ختم چهل روزه (عجيب و شگفت اور)ذكر يونسيه كه مرحوم كشميري فرموده اند.

نوشته شده توسطرحیمی 20ام آذر, 1391

هو الرحمن الرحيم

لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

     اول اينكه عامل(فردي كه ختم را انجام ميدهد) بر يگانگي خداوند ايمان داشته باشد نه در زبان بلكه با تمام وجود و با شناخت اندكي كه دارد كه سرلوحه همه انها يكتايي و بي همتايي خداوند در تمام صفات ثبوتي و مبر بودن او از تمام صفات سلبي است.

     توجه كامل به وجود بي همتاي خداوند و اين كه عامل بداند خداوند در همه حال ناظر بر عمل اوست همان طور كه هنگامي كه با يك نفر صحبت ميكنيد تمام حواس شما به اوست در اينجا نيز بايد حالتي مشابه داشته باشيد حال انكه در هنگام گفتن اين ذكر با سرچشمه وجودو هستي صحبت مي كنيد.

     پشيماني از گذشته سرشار از كوتاهي و ناسپاسي زيرا كه اين ذكر طبق گفته بزرگان اهل معرفت خود نوعي توبه به درگاه باري تعالي است.

     نياز نيست كه تنها به معني ايه اكتفا كنيد بلكه به رابطه مضموم ايه با خودتان نيز بايد اهميت بدهيد .منظور اينكه در قسمت اول ايه كه در يگانگي و يكتايي و منزه بودن خداوند گواهي داده مي شود به عظمت خداوند در جهان هم توجه شود به نظم و هماهنگي در كره زمين و در سيارات وستاره ها و خورشيديا حيات در خشكيها و درياها وساير نشانه هاي عظمت حقتعالی و در قسمت بعدي ذكر گناهان و كوتاهي ها و ناسپاسي هايي كه انجام شده به ياد اورده مثل كفران نعمت يا كوتاهي در انجام اعمال پسنديده و…

     و غرض اين نيست كه در هر بار خواندن ذكر تمام اين مطالب دوره شود بلكه هر كدام از اين دو قسمت را كه باعث مي شود شما بيشتر در ان لحظات قرب به حضرت دوست پيدا كنيد انتخاب كنيد كه اكثر اوقات به هردو معني توجه ميشود.

     زمان مناسب همانطور كه قبلا گفته شد بعد از عشاء است (حدودا ساعت ده به بعد)و دليل ان هم قبلا ذكر شد.

     در مورد تعداد اين ختم هم بايد از 400 شروع شود و كم كم زياد شود البته نيازي نيست حتما شما تعداد بشماريد بلكه از 20دقيقه كه زمان تقريبي 400 ذكر است شروع كنيد و ذره ذره (مثلا سه دقيقه يا پنج دقيقه)انرا زياد كنيد.قبلا گفته شد يكي از دوستان چگونه ختم گرفته بود او حدود20 دقيقه اين ذكر را مي خوانده و بعد انقدر مي خوانده تا در سجده خوابش مي برده است بسياري از انها هم كه اين ختم را تجربه كرده اند اين را توصيه مي كنند اينجانب نيز همين طور. زيرا مرحوم كشميري اين را فرمودند.

     شايد كمي دشوار به نظر ايد اما ايا نتيجه كار انقدر ارزشمند نيست كه اين سختي ها را بجان خريد؟

     ايا نياز نيست كه انسانها بخشي از شبانه روز را به مناجات با باريتعالي بپردازند حال انكه چنين نتايج عظيمي همچون:((( چشم برزخي.ارتباط با عالم ملكوت.و راهيابي به دنياي ارواح. و نوراني شدن قلب. و زدودن لكه هاي سياه گناه از روح ادمي. و بسيار چيزهاي ديگر))) حاصل اين عمل گرانبها نزد علماي اهل معرفت و استادان و بزرگان است.
________________________________________

     از امام باقر (ع) روايت شده است كه :يونس عليه السلام سه روز در شكم ماهي درنگ كرد و در تاريكي هاي سه گانه تاريكي شكم ماهي تاريكي شب تاريكي دريا ندا در داد و گفت:لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ آنگاه خداوند دعايش را اجابت كرد و سپس ماهي وي را بر حال افكند.

________________________________________

     مرحوم استاد علامه طباطبائي فرمودند كه مرحوم قاضي ( استاد آنجناب عارف عظيم و سالك مستقيم حضرت آيت الله حاج سيد علي قاضي تبريزي ) اول دستوري كه مي دادند ذكر يونسي بود لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ كه در مدت يك سال در وقت خاص به حالت سجده ات بازخوانده شود.

يا مهدي ادركني

منبع:سایت مرحوم آیت الله حق شناس (ره)

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(5)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
6 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.8 stars
(4.8)
نظر از: بنده [بازدید کننده]
بنده
5 stars

سلام
بصورت اتفاقی این ذکر در مسیر بنده قرار گرفت بعد سرچ زدم و با نظرات مختلفی مواجه شدم بعضی گفته بودن بی اذن استاد نباشه بعضی گفته بودن عددش رو استاد باید تعیین کنه و … بعد نماز عشا تو سجاده از خدا خواستم چون کسی رو نمیشناسم در این زمینه خودش کمکم کنه .طبق معمول وضو گرفتم و خوابیدم کسی به سراغم اومد و کاملا توضیح داد که فلان عبارت متبرک رو بر اساس حروف ابجد تبدیل به عدد کن و جمع اون عددیه که دنبالشی خواب یا خواب بیدار طوری بود که چشمم رو وقتی باز کردم دنبال اون شخص میگشتم که کجاست ولی طوری بود که اصلا چهره ای از اون شخص ندیده بودم و فقط صدا بود که کامل موضوع رو برام توضیح داده بود سریعا بلند شدم و عدد رو حساب کردم فکر میکردم خیلی زیاد بشه ولی جالبه که در بازه ایه که اکثرا عنوان شده.من الله توفیق

1398/05/01 @ 22:04
نظر از: مرضیه [بازدید کننده]
مرضیه

این متن کامل ذکر یونسیه نیست
اگر ذکر رو تا ظالمین فقط بگید باعث ایجاد سنگینی میشه چون شما قراره طی چهل شب به خدا اعتراف کنید که جز ظالمین هستید.در ادامه باید بگید
فستجبنا له نجیناه من الغم. و کذالک ننجی المومنین
حتما متن کامل ذکر یونسیه رو سرچ و سپس ختم کنید

1398/04/22 @ 20:41
نظر از: م [بازدید کننده]
م

عالی التماس دعامن بارهانتیجه گرفتم وبازهم میخونم ….تاحکمت ورحمت خداچه خواهد

1398/02/04 @ 11:48
نظر از: fatemeh [بازدید کننده]
fatemeh

سلام اگر در وقت سحر بگیم اثرقوی تری داره؟یا بعد از نماز عشاء؟

1397/11/02 @ 05:22
نظر از: ارش [بازدید کننده]
ارش
5 stars

سلام و خسته نباشید خواستم بپرسم میشه در حالت سجده ذکر رو گوش داد؟

1397/07/15 @ 09:26
نظر از: زینبم [بازدید کننده]
زینبم

سلام بسیار عالی بود. خداوند برتوفیقات وتاییدات شما بیفزاید.

1396/11/02 @ 19:33
نظر از:  
معصومه ورپشتي
5 stars

عالی بود.
موفق باشید.التماس دعا

1396/11/02 @ 18:09
نظر از:  
1396/10/29 @ 19:07
نظر از:  
انسيه كريمي حاجي خادمي

ممنون بابت مطلبتون

1396/10/22 @ 11:31
نظر از: تســـنیم [عضو] 
تســـنیم
5 stars

خیلی عالی …
إن شاء الله که خدا توفیق انجامش را هم بده …

http://tollooesobh.kowsarblog.ir

1396/10/20 @ 11:30
نظر از: خادم المهدی [عضو] 
5 stars

ممنون

1396/10/05 @ 10:08
نظر از: رامین اسدی [بازدید کننده]
رامین اسدی
4 stars

درود بیکران برشما دوستان اهل دل ،درخصوص المهيمن نیز ارائه طریق بفرمائید

1395/05/08 @ 19:15


فرم در حال بارگذاری ...