« حمایت از فلسطينتحقق وعده الهی »

دفاع از قيام اسلامي فلسطين واجب عيني

نوشته شده توسطرحیمی 18ام تیر, 1394

 


تحقيقاً امروز در زندگي مسلمين و درآفاق اسلامي هيچ مساله اي به اهميت مسئله ي فلسطين نيست. اين بزرگترين بلايي است كه در دورانهاي اخير بر آحاد مسلمين نازل شده است كه دشمنان جهاني اسلام بخشي ازخانه ي مسلمانان را سنگري براي مبارزه با خواسته ها،‌ حركتها و حمله به صفوف مسلمانان قرارداده اند .

دفاع از قيام اسلامي فلسطين واجب عيني و واضح ترين مصاديق جهاد دفاعي است كه تمامي فقهاي اسلام بر آن تاكيد دارند.

هر وجب از خاك فلسطين يك وجب از خانه ي مسلمين است و هر حاكميتي به جز حاكميت اسلام و مردم مسلمان فلسطين حكومتي غاصب محسوب مي شود. بحث شما ستيز با يهوديان نيست بلكه مسئله بر سر خانه ي غصب شده مسلمين است.

شكر اين نعمت الهي آ ن است كه مسلمانان در هر نقطه اي ازجهان بصورت وسيع و همه جانبه فلسطينياني را كه به نام اسلام مبارزه مي كنند مورد حمايت سياسي، تبليغاتي،‌ اخلاقي و نظامي قراردهند و آن را تكليف شرعي خود بدانند.

با كساني كه پشتيبان همه جانبه غاصبين فلسطين محسوب ميشوند مغاير دشمني با رژيم صهيونيستي است لذا تكيه برحاميان اين رژيم قطعاً انحراف و يك اشتباه بزرگ است. كساني كه صهيونيست ها و اسرائيل را تغذيه و يا او را به نحوي كمك مي كنند و يا با وي مذاكره ميكنند درجبهه ي اسرائيل قراردارند. مبارزه براي بازپس گيري سرزمين فلسطين بايد معناي حقيقي داشته باشد. مبارزه در نقطه مقابل سازش قراردارد و در مسئله فلسطين مبارزه يك وظيفه و سازش يك خيانت است.
روشنفكران،‌ نويسندگان، هنرمندان و دست اندركاران تبليغات در جهان اسلام بايد با احساس تكليف نسبت به مسئله فلسطين افكار عمومي دنيا را از ظلم بي نظيري كه امروز به ملت فلسطين مي شود آگاه سازند و براي اين منظور بايد تمامي ابعاد و شيوه هاي هنري مورد توجه قرارگيرد.

بخشی از بیانات مقام معظم رهبری ‌ در ديدار با شركت‌كنندگان‌ در اولين‌ كنفرانس‌ اسلامي‌ فلسطين‌ ۱۳۶۹/۰۹/۱۳

 


فرم در حال بارگذاری ...