« ​امشب را غنیمت بشماریدمدیحه ولادت امام محمد باقر (علیه السلام)+دانلود »

سبک زندگی اسلامی تمدن ساز است.

نوشته شده توسطرحیمی 20ام فروردین, 1395

فرهنگ و سبک زندگی اسلامی تمدن ساز است و تمدنی که در جامعه بشری شکل می‌گیرد به وسیله روش و منش زندگی در طول ادوار مختلف ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به جایگاه فرهنگ و سبک زندگی در تمدن‌های بشری، اظهار داشت:

فرهنگ و سبک زندگی اسلامی تمدن ساز است و تمدنی که در جامعه بشری شکل می‌گیرد به وسیله روش و منش زندگی در طول ادوار مختلف ایجاد می‌شود، یعنی اگر ما سبک زندگی خود را اسلامی کنیم به مرور زمان به تمدن اسلامی نیز دست می یابیم و در واقع سبک زندگی اسلامی مقدمه رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی افزود: مهمترین راهکارهایی که ما می توانیم سبک زندگی اسلامی را رواج دهیم، آشنایی با چگونگی جاری ساختن سبک زندگی اسلامی است و تا زمانی که خودمان و مردم با این سبک زندگی آشنا نشویم نباید انتظار رواج آن را داشته باشیم؛ در این راستا حضرت علی (علیه السلام) به کمیل می فرمایند؛ که ای کمیل هیچ حرکتی نیست، مگر آنکه این حرکت با معرفت همراه باشد، پس قدم اول در ترویج زندگی ایرانی و اسلامی، معرفت به این سبک است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوی تصریح کرد: برای رسیدن به این معرفت بایستی از کتب و منابع اندیشمندان اسلامی که با توجه به آیات و روایات این نوع سبک زندگی اسلامی را گرد هم آوردند، استفاده کرده و اگر کم بود از حوزه‌های علمیه و علما در خواست شود تا آگاهی بیشتری به مردم دهند.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که مردم شیرینی و خاصیت زندگی اسلامی را نچشند نمی‌توانند به معرفت کافی رسیده و همانند سبک زندگی غربی به بحران مبتلا می‌شوند لذا تربیت در زندگی مدرنیته معنی پیدا نمی‌کند.

حجت الاسلام قاسم خانی با اشاره به مهم‌ترین دغدغه سبک زندگی اسلامی، بیان داشت: مهمترین دغدغه سبک زندگی اسلامی تربیت است، هر بشر دو حرکت دارد که شامل حرکت طبیعی و حرکت جبری می‌شود، حرکت جبری رشد انسان از تولد تا مرگ را شامل می‌شود و حرکت طبیعی به معنای انسان کامل شدن است و اگر انسان در مقابل آموزه‌های اسلامی همچون طالب علم باشد و از کلاس مربیان که خدا وانبیا و اولیای او هستند، بهره جوید به سعادت می‌رسد.

منبع:حوزه

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: the best mind [عضو] 
5 stars

سلام دوست عزیزم
مطالبتان بسیار جالب و مفید است.
خوشحال می شم به وبلاگ من هم سری بزنید و نظر دهید!
التماس دعا…!

1395/01/22 @ 20:47
نظر از: خادم المهدی [عضو] 

سلام متن شما عالی بود

1395/01/21 @ 12:20
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و احترام
ضمن تشکر و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رجب و میلاد با سعادت امام باقر علیه السلام
مطلب شما در منتخب ها درج گردید
موفق باشید.

1395/01/21 @ 08:30


فرم در حال بارگذاری ...