« دو چشم بد اندیش ، برکنده بادوصیت نامه شهید بروجردی »

فو ا ید ا خر و ی صلو ا ت

نوشته شده توسطرحیمی 26ام شهریور, 1391

     فواید صلوات را در ظاهر دانسته ‌ای و بدان رسیده‌ا ی اما فواید آن را در باطن که در نهایت صعوبت و دشواری است، عقل می‌خواهد تا بدانی،چشم بصیرت تا ببینی، دلی پاک تا یقین نمائی.
فایده اوّل:امام صادق علیه السّلام می‌ فرمایند:« هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد حق تعالی صد مرتبه بر او صلوات می ‌فرستد » و فرموده اند: « هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد خدا و ملائکه هزار بار بر او صلوات می ‌فرستد و هر که حق بر او هزار صلوات بفرستد هرگز او را به آتش،عذاب نخواهد کرد و در مقابل هر صلوات ده حسنه به او عطا می‌ فرمایند و هر کس ده مرتبه صلوات بفرستد حق تعالی ده صلوات بر او می ‌فرستد و ده گناه او را می ‌آمرزد و ده درجه او را بلند می‌ گرداند و از اهل بهشت خواهد شد».
فایده دوم: سزاوارترین و نزدیک ‌ترین مردم در روز قیامت به رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم کسی است که در دنیا بر آن حضرت بیشتر صلوات فرستاده باشد.
فایده سوم: رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم به علی مرتضی علیه السّلام می ‌فرماید:« هرکس بر من صلوات بفرستد شفاعت من برای او واجب می ‌شود».
فایده چهارم:حضرت رضا علیه السّلام فرموده ‌اند:«صلوات فرستادن نزد خدا برابر است با تسبیح و تهلیل و تکبیر».
فایده پنجم:حضرت علی بن موسی الرّضا علیه السّلام می‌ فرماید:« هر کس قادر بر کفاره گناهان نباشد صلوات بسیار بفرستد که صلوات بر محمّد و آل محمّد گناهان را می ‌ریزاند».
فایده ششم: امیرالمؤمنین علی علیه السّلام می ‌فرمایند: « صلوات فرستادن در محو کردن گناهان شدیدتر است از فرو نشاندن آب، آتش را».
فایده هفتم: صلوات فرستادن در روز قیامت به صورت نوری در آمده در سر،طرف راست،طرف چپ و بالا، و جمیع اعضاء آدمی دیده می‌ شود.
فایده هشتم:هر که بگوید:«اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد خدا به او ثواب هفتاد و دو شهید عنایت می‌ فرماید».
فایده نهم:سنگین ‌ترین چیز در یوم الحشر(روز قیامت) صلوات است و صلوات، قبر را نورانی می ‌کند.
فایده دهم:فرستنده صلوات داخل آتش جهنّم نمی ‌شود.
فایده یازدهم:برای فرستنده صلوات تلخی مرگ و هول و عطش روز قیامت نیست.

منبع: http://www.abdolazim.com

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ایوبی [بازدید کننده]  
ایوبی
5 stars

موضوعی بسیار جالب است امید است در تکمیل موضوع بیشتر تلاش شودوبهره برداری مردم نیز بیشتر گردد. به برکت صلوات بر محمد وآل پاکش

1391/10/03 @ 22:44


فرم در حال بارگذاری ...