« تشديد اختلافات شيعه و سنی به جامعه اسلامی تحميل می شوددانلود مداحی شب ششم محرم (شب حضرت قاسم بن علیه السلام) »

من یک توریستم نه یک تروریست!!

نوشته شده توسطرحیمی 30ام آبان, 1391

        اسلام یک واقعیت انکارناپذیر در دنیای امروز غرب است که رسانه های وابسته تلاش دارند این واقعیت را یک هشدار جلوه دهند اما مسلمانان نیز بیکار ننشسته اند و در آخرین اقدام، یک دانشجو مسلمان در شهر لستر انگلستان با طراحی و تولید تی شرت هایی به مبارزه با پدیده اسلام هراسی در انگلستان پرداخته است.

 مبارزه با اسلام هراسی

مبارزه با اسلام هراسی

     “عمیر خان” دانشجوی مسلمان رشته پزشکی در دانشگاه لستر در انگلستان در اقدامی جالب به تولید تی شرتهایی پرداخته است که از طریق آن با اسلام هراسی در محل تحصیل خود مبارزه کند. وی در این باره می گوید: مردم تصورات غلط زیادی در مورد دین اسلام دارند. رسانه ها به صورت شبانه روزی در حال پخش اخبار غلط در مورد مسلمانان هستند که نشان دهنده چهره واقعی مسلمانان نیست.

     وی به منظور مبارزه با این جو، اقدام به طراحی و تولید تعدادی تیشرت با شعارهایی بر روی آنها کرده است. بعضی از شعارهای نوشته شده بر روی این تی شرت ها عبارت اند از: “تروریسم دین من را ربوده است"، “من یک توریستم و نه یک تروریست"، “همسایه خود را نجات دهید"، “آرام باشید و از حرام دوری کنید” و همچنین عبارت : “۱٫۵ میلیارد نفر اسلام را دوست دارند".

      عمیر می گوید: این تی شرت ها به ما کمک می کند که با مردم به گفتگو بپردازیم. مشتریان ما در مورد این طرح ها با ما گفتگو می کنند. بسیاری از افرادی که این تی شرت ها را به تن کرده اند در برابر سوالات مردم در خیابان و یا مکان های عمومی قرار گرفتند و فرصتی بدست آوردند که با مردم غیر مسلمان درباره دین و آیین خود بحث کنند.

     این حرکت بازتاب بسیار خوبی در شبکه های اجتماعی داشته و وب سایت مربوط به این تشکیلات نیز ۱۲۵ هزار بازدید کننده را تجربه کرده است. از لحاظ اقتصادی نیز سفارش های زیادی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی برای این گروه رسیده است. آمریکا، کانادا، پاکستان، امارات متحده و کشورهای اروپایی از جمله مقاصد تولیدات این گروه است.

      اساتید دانشگاه لستر نیز از این حرکت استقبال خوبی به عمل آورده و آن را حرکتی مناسب برای مقابله با پدیده اسلام ستیزی می دانند. ” آیرن زمپی ” استاد دانشکده جرم شناسی دانشگاه لستر در این باره می گوید: این حرکت یک روش بسیار مناسب برای مقابله با اسلام هراسی و به چالش کشیدن ذهن افرادی است که تصویر صحیحی از اسلام ندارند. در عین حال این حرکت می تواند توجهات را به بحث اسلام هراسی در غرب برگرداند.

      این استاد دانشگاه چند ماه پیش نیز نسبت به حرکاتی همچون ممنوعیت حجاب و استفاده از روبنده در کشورهای اروپایی و همچنین افزایش پدیده اسلام هراسی در غرب هشدار داده بود.

منبع:جنگ نرم


فرم در حال بارگذاری ...