« امام زمان (عج) هم منتظر فرج است!!!زیرک »

محال است خدا را بخوانیم و خدا پاسخ ندهد+ گزارش تصویری

نوشته شده توسطرحیمی 25ام تیر, 1395

نوع دیگر استجابت دعا را امام باقر علیه السلام می فرماید:

روز قیامت خیلی ها آرزو می کنند کاش دعایشان در دنیا مستجاب نمی شد

چون بخشی از این دعاها که در دنیا مستجاب نشد،

خدا می گوید ذخیره کنید در روز قیامت از پل صراط رد کنید.

مراسم شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان مجمع الذاکرین با سخنرانی حجت الاسلام دانشمند و مداحی استاد سازگار، اسماعیل اخباری، حاج محسن عسگری و دیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام در ذبیح العطشان برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام دانشمند را می خوانید:

محال است خدا را بخوانیم و خدا پاسخ ندهد/گاهی دعا برای رد شدن از پل صراط ذخیره می شود + گزارش تصویری

نقش اضطرار و استجابت دعا

انسان نیازمند است به اینکه ارتباط با عالم ملکوت پیدا کند. قانون خدا این است که

أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ 1

کسی که از خلایق انقطاع پیدا کرده و به این نتیجه رسیده که غیر از خدا کسی نمی تواند به او کمکی کند در این حالت دعا برآورده می شود. چون به مقام انقطاع و اضطرار نرسیدیم دعایمان مستجاب نمی شود یعنی دلمان هنوز آشغال دارد و در بند دیگران است.

آیت الله العظمی وحید خراسانی، استاد معظم ما فرمودند: غیر ممکن است کسی “یا الله” بگوید و دست به دعا بردارد و چیزی گیرش نیاید. خود خدا گفته “اُدعُونِی أَستَجِب لَكُم” 2 اگر من را بخواهید شما را مستجاب می کنم منتهی استجابت دعا 5 نوع است.

دعاهای افراد غالبا دنیایی است، استجابت دعا این است که مثلا شما خانه می خواهید، اما در عوض خدا به شما مغازه می دهد، صاحب کار خوب می دهد و یا … خانه را به شما ندادند اما در عوض چیز دیگری به شما عطا کرده اند.

یک نوع هم این است که خانه و ماشین می خواهد اما خدا در عوض رزق معنوی به او می دهد زیارت کربلا یا امام رضا علیه السلام می دهد.

>

نوع دیگر این است که شخص خانه و ماشین می خواهد اما خبر ندارد در مقدرات امسالش آمده که بچه اش سرطان بگیرد یا همسرش بمیرد و خودش نمی داند بلا از او دور می شود. شک نداشته باشید یک “یا الله” بگوئید خدا محال است دست خالی برگرداند.

پنجمین نوع استجابت دعا را امام باقر علیه السلام می فرماید: روز قیامت خیلی ها آرزو می کنند کاش دعایشان در دنیا مستجاب نمی شد چون بخشی از این دعاها که در دنیا مستجاب نشد، خدا می گوید ذخیره کنید در روز قیامت از پل صراط رد کنید.

اگر در “یا الله” گفتن کم بگذارید در واقع برای خودتان کم گذاشته اید. یک نفر در خیابان فریاد زد و گفت: علی! هر کس اسمش علی بود برگشت و نگاه کرد. مگر ما چند نفر “الله” داریم؟ در بین جمعیت این همه انسان یا الله می گویند مگر می شود خدا پاسخ ندهد؟ خدا که عوض نشده و همان خداست همان خدای یگانه! ما عوض شدیم و خرده شیشه پیدا کردیم. این نفس اگر نفس بود با یک یا الله گفتن باید در بسته را باز می کرد.

یک “یا الله” گفتن هزار و یک ثواب دارد

پروردگار متعال هزار اسم دارد اگر کسی سه بار یگوید: یا رب، یا کریم، یا حکیم و … یک ثواب دارد. اما اگر کسی یک بار گفت: “یا الله” چون مستجمع تمام صفات است هزار و یک ثواب دارد!

یک مثال بزنم در مثال که مناقشه نیست. خدا آمد تمام خلایق را یک تکان داد دانه درشتها رو ماندند که 124 هزار نفر ماندند که شدند پیامبر، بعد از آن یک تکان دیگر داد 5 نفر باقی ماندند که انبیاء اولوالعزم شدند. یک تکان دیگر دادند یک دانه درشت دیگر ماند شد خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله. “مصطفی” یعنی برگزیده شده که هر وقت می خواست خدا را قسم دهد می فرمود: ای خدای علی به حق علی!

اگر می خواهید به اصطلاح دل خدا را به دست بیاورید خدا روی اسم حضرت علی علیه السلام حساس است. اسم پیامبر صلی الله علیه و آله، احمد، محمود و محمد و… از صفات خداست اما “علی” اسم خود خداست.

من فکر می کنم حضرت علی علیه السلام می خواست خدا را قسم دهد می فرمود: ای خدا به حق حضرت زهرا سلام الله علیها! ما نمی دانیم که فاطمه سلام الله علیها! کیست؟ نه فقط قبرش معلوم نیست قدرش هم معلوم نیست!

جوانها اگر می خواهید به جایی برسید فقط ادب را رعایت کنید انسان بی ادب سر به جایی نمی برد. روزی پیغمبر صلی الله علیه و آله به حضرت علی علیه السلام فرمود: بمان می خواهم با تو درباره عالم صحبت کنم. ایشان ظرف 4 تا 5 ساعت تمام اخبار را از اول ما خلق تا رو به جلو فرمود. این خودش یک معجزه بود. نیمه شب شد حضرت فرمود: صحبت هایم تمام شد. حضرت علی علیه السلام فرمود: اجازه بدهید من از زمان شما تا انقراض آدم را بگویم. این هم معجزه ی حضرت علی علیه السلام بود در آن ساعات کم از نیمه شب تا صبح تمام اخبار را گفتند.

حضرت زهرا سلام الله علیها در زدند و وارد شدند و به حضرت علی علیه السلام فرمود: علی جان بیا برویم تا بگویم پدر از سر شب تا نیمه شب به تو چه فرمود. و تو از نیمه شب تا سحر چه فرمودی. علی جان بیا از قیامت به بعد را من تعریف کنم.

حضرت زهرا سلام الله علیها نیز هر زمان می خواستند دعا بفرمایند خدا را به امام حسین علیه السلام قسم می دادند پس شما هم هر زمان خواستی دعا کنید خشکه دعا نکنید ما شیعه هستیم پس به زبان شیعه دعا کنیم و بگوئیم: ای خدای علی علیه السلام! ای خدای حسین علیه السلام! ای خدای حسن علیه السلام! ای خدای 14 معصوم علیهم السلام و…

 

 

حجت الاسلام دانشمند: محال است خدا را بخوانیم و خدا پاسخ ندهد///گاهی دعا برای ردشدن از پل صراط ذخیره می شود
 
 

پی نوشت:

1- سوره نمل آیه 62.

2- سوره غافر، آیه 16.



فرم در حال بارگذاری ...