« زندگی به روش حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلمبوی بهشت خدا بوی حسین است و بس »

محبوبترین عمل نزد خدا؟

نوشته شده توسطرحیمی 18ام مهر, 1394

از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام پرسیدند:

کدام عمل محبوبتر است نزد خدا؟

حضرت فرمود: انتظار فرج.

و از حضرت امام زین ‏العابدین علیه السلام منقول است که فرمود: غیبت امام دوازدهم ممتد خواهد شد و اهل زمان غیبت او که قائل باشند به امامت او، و انتظار ظهور آن حضرت کشند، بهترین اهل هر زمان خواهند بود، زیرا که حق تعالی از عقل و فهم و معرفت آن قدر به ایشان عطا فرموده است که غیبت نزد ایشان به منزله مشاهده گردیده است؛ و خدای عزوجل ایشان را در آن زمان به منزله جماعتی گردانیده که جهاد کنند در پیش روی رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم به شمشیر؛ ایشانند مخلصان به حق و شیعیان مایند به راستی و دعوت کنندگانند خلق را به سوی دین خدا در پنهان و آشکار. و فرمود که انتظار فرج کشیدن از بزرگترین فرجها است.

و ایضاً از آن حضرت منقول است که هر که ثابت بماند بر ولایت ما در غیبت قائم ما، عطا کند به او حق تعالی ثواب هزار شهید از شهیدان بدر و احد. و به سندهای معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است که هر که انتظار ظهور قائم کشد و بمیرد، به منزله کسی است که در زیر خیمه حضرت قائم با آن حضرت باشد، بلکه مثل کسی است که در پیش روی او شمشیر زند و جهاد کند، بلکه به منزله کسی است که در خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم شهید شده باشد. و از حضرت صادق علیه السلام منقول است که بر مردم زمانی خواهد آمد که غایب شود از ایشان امام ایشان. پس خوشا به حال آن‏ها که ثابت بمانند به امر ما در آن زمان.

جابر جعفی نیز از امام باقر علیه السلام نقل نموده كه فرمود: «زمانی بر مردم خواهد آمد كه در آن زمان، امامشان غایب خواهد شد؛ پس خوشا به حال كسانی كه بر امر ما ثابت باشند؛ همانا كم‌ترین پاداش ایشان، آن است كه خداوند خطاب به آنان می‌فرماید: بندگان من! به سرّ من ایمان آوردید و غیبت حجت مرا تصدیق نمودید؛ پس به بهترین پاداش از سوی من بر شما بشارت باد! بندگان من شمایید از شما می‌پذیرم و شما را عفو می‌نمایم و به وسیله شما، رحمت و باران را بر بندگانم نازل می‌كنم و برای شما است كه از بندگان بلا و عذاب را دور می‌كنم…»1

1.كمال الدین و تمام النعمه، شیخ صدوق، ج1، ص330، ح15.


فرم در حال بارگذاری ...