« ویژه نامه جام زهرخوردن آدامس و شکلات‌های حاوی الکل چه حکمی دارد؟ »

مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی بروجردی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

نوشته شده توسطرحیمی 28ام تیر, 1395

مراسم بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی با حضور مراجع تقلید، مسئولان و اساتید حوزه در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی بروجردی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود

iv>

مراسم بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی با حضور مراجع تقلید، مسئولان و اساتید حوزه در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد. این مراسم با حضور مراجع معظم تقلید، اعضای جامعه مدرسین و خبرگران رهبری، شخصیت‌های کشوری و استانی و اساتید و فضلای حوزه و زائران و مجاوران بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) برگزار می‌شود.

 این مراسم سه‌شنبه شب ۲۹ تیرماه در مسجد اعظم قم و در کنار مرقد مطهر این زعیم فقید شیعه برگزار خواهد شد و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان طبق روال سال‌های اخیر به سخنرانی می‌پردازد.

 آیت‌الله العظمی سید حسین طباطبائی بروجردی (۱۲۹۲-۱۳۸۰ قمری/ ۱۲۵۴-۱۳۴۰ شمسی)؛ از مراجع تقلید بزرگ شیعه در قرن چهاردهم قمری که ۱۷ سال زعیم حوزه علمیه قم و پانزده سال مرجع عام شیعیان جهان بود.

آیت‌الله بروجردی از شاگردان آخوند خراسانی بود که بعد از بازگشت از نجف در بروجرد ساکن شده بود. چند سال پس از درگذشت موسس حوزه علمیه قم،‌ به دعوت مراجع سه‌گانه قم (حجت،‌ خوانساری، صدر) به قم آمد و ریاست حوزه علمیه قم را بر عهده گرفت. پس از درگذشت سید ابوالحسن اصفهانی، بروجردی به عنوان مهم‌ترین مرجع شیعیان شناخته شد و در سال‌های دهه ۱۳۳۰ش مرجع عام شیعیان محسوب می‌شد.

در دوران او حوزه علمیه قم گسترش پیدا کرد و تعداد طلاب به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافت. با حمایت‌‌های ایشان آثار حدیثی و فقهی متعددی احیاء و منتشر شد. مجموعه بزرگ جامع احادیث الشیعه تحت نظر او تدوین شد. آیت الله بروجردی به تقریب بین مذاهب اسلامی اعتقاد داشت و در این راستا نماینده‌ای برای عضویت در دارالتقریب مصر فرستاد. فتوای معروف محمود شلتوت برای به رسمیت شناخته شدن فقه شیعه نزد اهل سنت نتیجه فعالیت‌های آیت الله بروجردی بود.

منبع : خبرگزاری شبستان


فرم در حال بارگذاری ...