« امام حسن علیه السلام ؛ صلح یا قیام؟انقلاب را به سلاح تولید ملّی مسلّح کنیم »

وقتی امید مردم از غیر خدا قطع شود ، ظهور رخ میدهد

نوشته شده توسطرحیمی 3ام آذر, 1398

 

آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، اظهار کرد: نخستین نوری که توسط خداوند خلق شد، نور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بود.

 این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند پس از خلقت نور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله ، از نور ایشان سایر اولیاء الهی را آفرید، تصریح کرد: خداوند پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و اهل‌بیت علیهم السلام ایشان را در منازلی از هستی قرار داده که بهترین هستند و در آنها خداوند به بزرگی یاد می‌شود.

 وی با بیان اینکه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از جانب خداوند رسالت داشتند که بشریت را به سعادت دنیا و آخرت راهنمایی کنند، ابراز کرد: برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت تنها مسیر اطاعت از دستورات قرآن کریم در کنار دستورات پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل‌بیت علیهم السلام است.

 آیت‌الله جاودان با بیان اینکه اطاعت از پیامبر صلی الله علیه و آله سبب دنیا و آخرت آباد می‌شود، ابراز کرد:‌ اگر امت پیامبر صلی الله علیه و آله پس از ایشان بر اساس دستورات حضرت صلی الله علیه و آله تابع قرآن و اهل‌بیت علیهم السلام بودند بشریت تا قیامت در آرامش و امنیت قرار داشت.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز همه گرفتاری و اختلاف بشریت نتیجه عدم اطاعت از فرمایشات پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام است، تاکید کرد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به رسالت برگزیده شدند تا مردم را به توحید و وحدانیت خداوند دعوت کنند و در قبال اطاعت یا عدم اطاعت مردم مسئول نبودند.

 وی درباره اهمیت حکومت ائمه معصومین علیهم السلام ، گفت: اگر مردم اجازه می‌دادند ائمه معصومین علیهم السلام پس از پیامبر صلی الله علیه و آله بر اساس دستور الهی حکومت تشکیل دهند امروز امنیت سراسر عالم را فراگرفته بود.

 آیت‌الله جاودان با بیان اینکه وقتی امید مردم از هر چیزی غیر خداوند قطع شود و فقط به خداوند روی آورند آن زمان ظهور رخ خواهد داد، اضافه کرد: پس از ظهور حضرت مهدی(عج)، جبرئیل از بزرگترین فرشتگان الهی با ایشان بیعت خواهد کرد و امام زمان(عج) با ۳۱۳ نفر از برگزیدگان عالم قیام خواهند کرد.

 این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اخلاق نیک و صبوری پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نظیر نداشت حضرت صلی الله علیه و آله با همین حسن خلق توانستند نظر عام و خاص را به سوی اسلام جلب کنند.

 شبستان

 


فرم در حال بارگذاری ...