آرشیو برای: "بهمن 1394, 05"

ابهام در قوه اجتهاد رئیس جمهور

نوشته شده توسطرحیمی 5ام بهمن, 1394
نامه جمعیت طلاب انقلاب اسلامی خطاب به فقهای شورای نگهبان؛ ابهام در قوه اجتهاد رئیس جمهور آقای روحانی نه تالیف فقهی دارد، نه کرسی درس و نه تاییدیه اجتهاد «جامعه ما در دوسال اخیر شاهد اظهار نظرات و اعلام مواضع متعددی از ایشان بوده كه به صراحت با مباني… بیشتر »

انتخابات برای چه کسانی است؟

نوشته شده توسطرحیمی 5ام بهمن, 1394
جریانی نگران این مشارکت است. نگران افزایش اعتبار ایران و جمهوری اسلامی است. این اعتبار مانند تنه‌ی درختی است که هر سال تنومندتر می‌شود و دیگر انداختن و قطع کردن آن درخت به همین آسانی‌ها نخواهد بود. دعوت رهبر انقلاب اسلامی از مردم برای حضور در… بیشتر »

خاطره یک خبرنگار از شاگرد شیخ رجبعلی خیاط

نوشته شده توسطرحیمی 5ام بهمن, 1394
امام زمان کسی را ندارد برایش کار کند. یک مشت رفیق دست و پا چلفتی مثل من دارد که هیچ کاری ازشان ساخته نیست. اسلام غریب است. محسن مهدیان روزنامه نگار اصولگرا در اینستاگرام خود از منبر استاد عزت الله مومنی شاگرد شیخ رجبعلی خیاط نوشته است. مهدیان نوشته… بیشتر »

علت رواج شهوت در جامعه

نوشته شده توسطرحیمی 5ام بهمن, 1394
شهر اسلامی یعنی مردم با اذان صبح مساجد از خواب بیدار شوند، با شنیدن اذان ظهر کسب و کارشان را متوقف کنند و مهیای نماز اول وقت شوند. شهر اسلامی و معماری اسلامی یعنی اول مسجد شهر ساخته شود و بعد بر اساس آن خیابان کشی صورت گیرد. چند دقیقه در فیلم های صدا و… بیشتر »

خودسازی و به رنگ خدا شدن

نوشته شده توسطرحیمی 5ام بهمن, 1394
انسان عاقل می داند که اعمال و رفتارش در سعادت و شقاوت دنیا و آخرت او بی تأثیر نیست، از این رو لازم است برای رشد و تکامل و دوری از غرایز سرکش حیوانی خودسازی کند و به اصطلاح جهاد اکبر انجام دهد، زیرا تزکیه و تهذیب نفس، انسان را به خودش آشنا می کند و گرد و… بیشتر »

توصیه های هشت گانه آیت الله العظمی سیستانی به جوانان

نوشته شده توسطرحیمی 5ام بهمن, 1394
  دوست دارم این جوانان عزیز را که برای من همچون جانم و خانواده خودم اهمیت دارند به هشت امر توصیه کنم که تمام سعادت دنیا و آخرت و خلاصه پیام های الهی به بندگان خود و چکیده پندهای حکما و بندگان صالح خداوند و تجربه های بنده در آن نهفته است. این مرجع شیعه… بیشتر »

ابراز تاسف از مواضع رئیس‌جمهور درباره بررسی صلاحیت‌ها

نوشته شده توسطرحیمی 5ام بهمن, 1394
در نامه فراکسیون روحانیت مجلس به روحانی مطرح شد جنجال‌آفرینی دولت برای فرار از پاسخگویی فراکسیون روحانیت مجلس در نامه‌ای به رئیس‌‌جمهور نوشت: سخنان شما در جمع فرمانداران موجب تاسف و تاثر شد و این‌ طور القا می‌کند که دولت برای فرار از پاسخگویی درباره… بیشتر »

مروری بر قیام مختار ثقفی

نوشته شده توسطرحیمی 5ام بهمن, 1394
از جمله راه های تجربه اندوزی برای هر انسان عاقلی، نگاه به تاریخ گذشتگان است. تاریخ همچون آیینه ای است که گذشته را نشان داده و چراغی برای بهتر دیدن در آینده است. مختار بن ابی‌عبید ثقفی (ابواسحاق (زادهٔ ۱ در طائف – درگذشتهٔ ۶۷ هجری قمری در کوفه) رهبر… بیشتر »

تحوّل درونی در پرتو نگاه عبرت آموز به گذشتگان

نوشته شده توسطرحیمی 5ام بهمن, 1394
حضرت علی(علیه السلام) می فرمایند: تحولات تاريخي عبرت آورِ گذشته‏ ها را بر جانت عرضه كن؛ «وأعرض عليه أخبار الماضين». نكات حساس، آموزنده و ارزنده تاريخي را بر قلبت عرضه كن تا از تجارب گذشته‏ ها بهره ببري. آن‏چه بر پيشينيان رفته به ياد خود بياور تا بفهمد… بیشتر »

استفاده از سهم امام

نوشته شده توسطرحیمی 5ام بهمن, 1394
سرطان سینه شایعترین سرطان زنان می باشد، با توجه به اهمیت پیشگیری و تشخیص زودرس این بیماری مرکز بیماریهای سینه در سال 1375 در جهاد دانشگاهی تاسیس و هم اکنون بعنوان تنها مرکز تحقیقات سرطان سینه در کشور خدمات درمانی جامع در قالب یک کلینیک مشترک بیماریهای… بیشتر »