« شرایط پیوند قلبقلبِ آباد »

تقویت پیوند مردم و مرجعیت؛از برکات سفر آیت الله نوری همدانی به لرستان

نوشته شده توسطرحیمی 7ام اردیبهشت, 1392


نماينده ولی ‌فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد تقويت پيوند مردم و مرجعيت را از جمله آثار سفر آيت‌الله نوری همدانی بيان كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه لرستان، به نقل از دفتر نماينده ولی ‌فقيه در لرستان، حجت‌الاسلام سيداحمد ميرعمادی، نماينده ولی ‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آ‌باد روز جمعه، 6 ارديبهشت‌ماه با اشاره به سفر آيت‌الله نوری همدانی به استان لرستان كه نهم ارديبهشت‌ماه در استان انجام می‌گيرد، گفت: در طول تاريخ، مردم به مرجعيت و روحانيت اعتماد داشته و برنامه دين و ديانت خود را از آنان دريافت كرده‌اند، سفر حضرت آيت‌الله نوری همدانی به لرستان نيز در راستای همان سنت علمای سلف است و به‌طور قطع حضور ايشان در اين ديار، ثمرات خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی يكی از سنت‌های خوب و پسنديده در حوزه‌های علميه، اهتمام مراجع و بزرگان حوزه، به حضور در مناطق محروم دانست و افزود: تقويت پيوند مردم و مرجعيت را از جمله آثار و بركات اين سفر خواند و گفت: حضور مراجع عظام تقليد در استان‌ها، باعث تقويت ايمان و دينداری مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام ميرعمادی با اشاره به ابعاد شخصيتی حضرت آيت‌الله نوری همدانی، اين مرجع تقليد را عالمی ولايی و انقلابی عنوان كرد و گفت: بيان هرگونه رهنمودی از سوی چنين شخصيتی، تاثيرگذاری مضاعفی در بين مردم خواهد داشت.

امام جمعه خرم‌آباد تقويت حوزه‌های علميه استان را از جمله بركات بسيار روشن سفر اين مرجع تقليد بيان كرد و گفت: يقيناً ديدار طلاب و روحانيون با ايشان، آثار و بركات فراوانی در پی دارد و آنها از نزديك با الگوهای موفق حوزه و ديدگاه‌های اين بزرگواران بيشترآشنا می‌شوند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ‌جاری به عنوان حماسه سياسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: با توجه به مواضع روشن اين مرجع تقليد در حمايت از ولايت فقيه، به طور قطع توصيه‌های ايشان در خصوص مسايل سياسی، علاوه بر بصيرت‌افزايی، زمينه‌ساز خلق حماسه سياسی خواهد شد.

يادآور می‌شود، سفر آيت‌الله نوری‌ همدانی به لرستان به دعوت نماينده ولی فقيه در استان لرستان صورت پذيرفته است، صبح روز سه‌شنبه، 10 اردیبهشت‌ماه اين هفته علما و روحانيون لرستان با حضرت آيت‌الله نوری همدانی ديدار خواهند داشت و عصر همان روز نيز خانواده‌های شهدا، جانبازان و ايثارگران با آيت‌الله نوری همدانی ديدار دارند.

ديدار با پرسنل نيروهای مسلح، بسيج و دانشگاهيان، فرهنگيان، نخبگان و ورزشكاران، ديدار مردم بروجرد با آيت‌الله نوری همدانی و شركت در جلسه شورای اداری استان و بازديد از مدارس علميه از ديگر برنامه‌های اين سفر پنج روزه است.

منبع:خبرگزاری بين‌المللی قرآن


فرم در حال بارگذاری ...