« آنچه مادران برای رفتن به هیئت باید بدانندتشکر رهبر معظم انقلاب از مجموعه‌های اداره‌کننده‌ی هیئات عزاداری در محرم »

حجاب امروز بانوان ثمره خون سید الشهدا علیه السلام است

نوشته شده توسطرحیمی 28ام مهر, 1395

 

 
یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: عزاداری برای امام حسین علیه السلام بدون حفظ شئونات اسلامی صحیح نبوده و حجاب را که یکی از دلایل قیام است زیر سوال میبرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بحرینی کارشناس مسائل مذهبی در  خصوص پیام عاشورا اظهار کرد: پیام عاشورا ، پیام نجات انسانها و راه کمال ، تعالی ، رشد فرد وجامعه است.
 
وی افزود: در زیارت اربعین نیز این طور آمده که «ای خدا! امام حسین خون قلبش را در راه تو تقدیم کرد برای اینکه بندگان تورا از جهل ، نادانی ، سرگشتگی و گمراهی نجات بدهد.»
 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: یکی از ویژگی های جامعه سالم عفت عمومی بوده که در مردان و زنان به صورت های متفاوت جلوه می کند. 
 
وی افزود: یکی از ابعادعفت عمومی حجاب بوده که همان پوشش مناسب بانوان و نحوه حضور آنها با آن پوشش در جامعه است ، لذا زن مسلمان یک عنصر پاک، متعهد، صالح و مربی صالحین است. 
 
بحرینی خاطر نشان کرد: زن دارای نقش فردی و اجتماعی در جامعه و خانواده است و زنان اولین مربیان جامعه هستند.
 
وی بیان کرد: یکی از ویژگی های یک زن شایسته و پاک، حجاب و پوشش مناسب است که در جامعه به صورتی حضور پیدا کند تا موجب انحراف و فساد نشود.
 
این کارشناس مذهبی در رابطه با الگوهای حجاب در واقعه عاشورا تصریح کرد: در عاشورا و کربلا الگوهای مناسبی در همه زمینه ها هست ، لذا بانوانی که در کربلا حضور داشتند خودشان مظهر حجاب ،عفاف ،رشد و تعالی بودند . 
 

وی افزود: حضرت زینب کبری سلام الله علیها، حضرت سکینه سلام الله علیها، حضرت  ام کلثوم سلام الله علیها و  رباب همسر امام حسین علیه السلام ؛  اینها همه چهره های شاخص کربلا هستند که الگوهای بزرگی در مبحث حجاب و پوشش مناسب هستند که توانستند درخصوص این موضوع مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

 
بحرینی عنوان کرد: مهمترین نتیجه حجاب رساندن پیام عاشورا به جوامع بشری بوده که حضرت زینب کبری سلام الله علیها با سخنرانی خود در کوفه و شام  توانست پیام عاشورا را رسانده و پیام عاشورا را بعد از14 قرن همچنان زنده نگاه دارد .
 
وی افزود: حجاب یکی از ارزش هایی است که امام حسین به خاطر آن جان خود را از دست داد تا از آن در سطح جامعه پاسداری کند. 
 
این کارشناس در خصوص بانوان حاضر در مراسم های عزاداری که حفظ حجاب را به درستی رعایت نمی کنند، خاطر نشان کرد: قرآن کریم می فرماید:«بَلِ الْإِنْسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ(سوره قیامت 14)؛ بلکه انسان خود بر نفس خویش بصیرت دارد» لذا انسان خود را بهتر می شناسد و بهتر می داند که  فعالیت ها یش با چه انگیزه ای است .
 
وی افزود: البته کسی که در مجلس امام حسین علیه السلام شرکت می کند قطعا می خواهد یک کانال ارتباطی با امام برقرار کرده و کسب فیض کند ویا حاجت بگیرد، گرچه مجلس امام حسین علیه السلام تنها برای گرفتن حاجت نبوده و برای به دست آوردن معنویت است . 
 
بحرینی در پایان اظهار کرد: هنگامی که قصد کسب فیض و برقراری اتباط با امام حسین علیه السلام را داریم باید به نحوی عمل کنیم تا امام خوشنود شود لذا مثل این افراد مثل کسی است که نماز را که واجب موکد بوده به جا نمی آورد اما برای امام حسین عزاداری کند ، بنابراین خانم هایی که می خواهند در مجالس امام حسین شرکت کند باید طوری حاضر شود که باعث خوش آمد اهل بیت و امام باشد .
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

خدایا عفت و حیا به زنان ما عطا فرما

1395/07/29 @ 00:44


فرم در حال بارگذاری ...