« برخی‌شبکه‌های اجتماعی حکم شراب دارند.سیاستهای جمعیتی وهابیت و صهیونیسم!! »

زائران امام حسین(ع) چگونه وارد محشر می‌شوند؟

نوشته شده توسطرحیمی 20ام آذر, 1393

قرآن می‌فرماید:

« يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ»

یعنی هر گروهی در قیامت به دنبال امام خود وارد محشر می‌شوند

و بر اساس روایات رسیده، زائران امام حسین  علیه السلام در روز قیامت زیر پرچم و لوای سیدالشهدا علیه السلام هستند.

در ارتباط با اجر و پاداش زیارت امام حسین علیه السلام در کل سال و بخصوص در ایام اربعین نکات فراوانی بیان شده  است. اولین نکته که در روایات مورد اشاره قرار گرفته، این است که فرموده اند، هر کس سیدالشهداء علیه السلام را زیارت کند، معادل زیارت خدا در عرش است. این نخستین فضل و پاداش برای زائر است.

همه می‌دانند که خداوند در همه جا حضور دارد، « هو معکم أین ما کنتم »، خدا که جا و مکان مشخصی ندارد، بنابراین عرش خدا در این روایت حایز نکته خاصی است؛ یعنی کربلای معلی به عرش الهی تشبیه شده و کسی که به کربلا می‌رود، در حقیقت نه حضرت حسین بن علی علیه السلام را در کربلا، بلکه خداوند متعال را در عرش الهی زیارت می‌کند.

البته همه این آثار مشروط به یک قید است، «من زار الحسین علیه السلا م عارفا بحقه و غفرا… ذنوبه»، یعنی غفران ذنوب، مشروط به عرفان و شناخت حق امام حسین علیه السلام است.

اینکه حقیقتاً حضرت سیدالشهدا علیه السلام را آن گونه که شایسته اوست، بشناسد. به عنوان یک انسان کامل و کسی که تمامی ارزشهای متعالی را در خود متبلور کرد. زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و … آن حضرت نشان می‌دهد که ایشان کاملاً تحت امر و مطیع خدا بود و در زیارتنامه‌های مربوط به آن حضرت نیز آمده است که «العبد مطیع …» پس عارفاً به حق شرط غفران ذنوب است، با این شرط اگر زیارت در اربعین یا غیر آن در همه اوقات سال چه از نزدیک و چه از دور انجام شود، این اثر بر آن مترتب خواهد شد.

زیارت اربعین از این جهت افضل الاعمال است که وقتی کسی به زیارت امام حسین علیه السلام می‌رود و در محضر امام قرار می‌گیرد، لحظاتی درباره پیامد آنچه در تاریخ زندگی این امام همام پیش آمد، فکر می‌کند و تلاش می‌کند تا خود را به منویات و اهداف بلند آن حضرت نزدیک نماید و طبق آنچه که از زیارتنامه ها و سیره حضرت سیدالشهدا علیه السلام برمی آید، شخصیت ایشان در اطاعت محض خداوند و کسب مقام بندگی مطلق خلاصه می‌شود که این ویژگی از ویژگی های انبیا، اولیا و اوصیای الهی بوده است.

بر اساس روایات وارده، کسانی که در دنیا سعی می‌کنند «عارفاً بحقه» حضرت سیدالشهدا علیه السلام را زیارت کنند و در ایام اربعین، اگرچه از راه دور، زیارت مخصوصه اربعین را قرائت کرده و پیوند و ارتباط خود را با آن حضرت برقرار می‌نمایند، برای ورود به بهشت از سایران مقدم هستند و پیش از دیگران وارد بهشت می‌شوند، به عبارت دیگر سایر اهل بهشت منتظر می‌مانند تا زائران امام حسین  علیه السلام بر بهشت و نعیم ابدی از آنها سبقت بگیرند.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.5 stars
(4.5)
نظر از: مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) [عضو] 
5 stars

السلام علیک یا باعبدالله الحسین
ای حسین جان شفاعت ماراهم کن

1393/09/24 @ 07:10
نظر از: ذره و آفتاب [عضو] 
4 stars

سلام دوست عزیزم. بابت مطالب مفیدتان در وب بسیار سپاسگزارم. و از اینکه به بنده سر می زنید و با نظرات راهگشای خود راهنمای بنده هستید ممنونم.
موفق باشید. یا حق

1393/09/23 @ 20:56


فرم در حال بارگذاری ...