« مسیر تحصيل تقوا يا رضاي الهيجایگاه «موعود» در آیین یهود »

سخت ‏ترين مجازات با كمترين وسيله!

نوشته شده توسطرحیمی 13ام تیر, 1394

إِنَّ اللَّهَ قَوِي شَدِيدُ الْعِقَابِ(الأنفال/52)

قابل توجه اينكه خداوند قدرت خود را در برابر مستكبران و گردنكشان در ماجرای اصحاب فيل به عاليترين وجهى نشان داده است، شايد مجازاتى سخت‏ تر از مجازات لشكر ابرهه در دنيا پيدا نشود كه جمعى چنان درهم كوبيده شوند كه به صورت كاه خرد شده و خورده شده (عصف ماكول) درآيند.

براى نابودى جمعيتى با آن همه قدرت و شوكت از سنگريزه‏ هايى سست، و از پرنده‏ هاى ضعيف و كوچكى همانند پرستو استفاده شود، اين هشدارى است به همه گردنكشان و مستكبران جهان، تا بدانند در برابر قدرت او تا چه حد ناتوانند؟! حتى گاه مى‏ شود خداوند اين مأموريتهاى بزرگ را به دست موجودات كوچكترى مى ‏سپرد، مثلا ميكروبى را كه هرگز با چشم ديده نمى ‏شود مأموريت مى ‏دهد در يك مدت كوتاه به سرعت توالد و تناسل كند، و اقوام نيرومندى را به يك بيمارى خطرناك مسرى مانند” وبا” و ” طاعون” مبتلا سازد و در مدتى كوتاه همه را مانند برگ خزان بر زمين ريزد.

سد عظيم” مارب” در” يمن”- چنان كه در تفسير سوره سبا گفته شد- وسيله‏ پيدايش عمران و آبادى فراوان و تمدن عظيم و نيرومندى شد، و به دنبال آن طغيان اين قوم فزون گشت، ولى فرمان نابودى آن به طورى كه در بعضى از روايات آمده است به يك يا چند موش صحرايى سپرده شد! تا در آن سد عظيم نفوذ كنند و سوراخى در آن به وجود آوردند. بر اثر نفوذ آب تدريجاً اين سوراخ بزرگ و بزرگتر شد، سرانجام سد عظيم درهم شكست، و آبى كه پشت آن متراكم بود تمام آن آباديها و خانه‏ ها و كاخ ها را ويران ساخت، و آن جمعيت عظيم نابود يا در مناطق ديگر پراكنده و سرگردان شدند، و اين است قدرت نمايى خداوند بزرگ.

پایگاه اطلاع رسانی حضرت عبدالظیم حسنی


فرم در حال بارگذاری ...