« حیوانات حرام گوشت دریایی را بشناسیممراتب کوتاهی در عمل و پی آمدهای آن »

سرخوردگی از ازدواج ، معلول اختلاط دختران و پسران

نوشته شده توسطرحیمی 2ام مرداد, 1395
آیت الله سبحانی  آیت الله العظمی سبحانی:
سرخوردگی از ازدواج ، معلول اختلاط دختران و پسران است
اختلاط بی حد و حساب دختران و پسران مایه بدبختی آنان، جامعه و بالاخص جنس مونث است.
حضرت آیت الله سبحانی، در پیامی به اختتامیه همایش حجاب و عفاف در مشهد با بیان اینکه فلاسفه انسان را حیوان ناطق و جاندار متفکر تعریف می کنند، آورده اند: البته این تعریف از دیدگاه فلاسفه تعریفی جامع است زیرا فیلسوف با تفکر و اندیشه انسان سر و کار دارد لذا تفکر را فصل مهیج انسان می داند. 
 
ایشان در ادامه با اشاره به اینکه از نظر ما این تعریف فلاسفه کاستی هایی دارد، یادآور شده اند: انسان گذشته از تفکر و تعبد یک رشته احساسات و خواسته های درونی دارد که از آن ها به تمایلات تعبیر می کنند، خواه تمایلات مقدس و برتر و خواه تمایلات فروتر؛ این نوع گرایش می تواند جزئی از فصل مهیج انسان باشد.
 
این مرجع تقلید اضافه کرده اند: بر این اساس اگر بخواهیم جنس مونث را تعریف کنیم، باید از میان احساسات درونی او به عفاف و عفت او اشاره کنیم که خود را در زندگی نشان می دهد. 

 
معظم له با اشاره به این که آفرینش زن با پاکدامنی و عفت آمیخته شده است، یادآور شده اند:
هنگامی که حضرت جبرائیل(علیهم السلام) بر حضرت مریم(سلام اللله علیها) تجلی می کند،… فورا به او می گوید: 
قَالَتْ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمَنِ مِنْكَ إِنْ كُنْتَ تَقِيا(مريم/18)
در حالی که یک نوع  وحشت جان او فرا می گیرد به خدای رحمان پناه می برد که دامن او را از  گناه حفظ کند.
 ایشان با بیان اینکه تمایلات درونی زن برای عفاف جنبه مقتضی دارد، افزودند: مادامی که عوامل افسار گسیختگی در جامعه شیوع پیدا نکند، این خویشتن داری به حال خود باقی می ماند اما اگر شرایط در جامعه دگرگون گردد و رسانه ها و دیگر عوامل برای فساد بسیج شوند مسلما عفت او هم خدشه دار می شود.
 
آیت الله سبحانی در این پیام آورده اند: همگی می دانیم هر واحد از خانواده هسته کوچکی برای جامعه به شمار می رود و آرامش فکری و دیگر جنبه های آن در گرو مصونیت دخترها از هر نوع گرایش به خلاف و یکی از طرق حفاظت بر عفاف، حجاب زن است که در حقیقت میوه عفاف است.
 
ایشان با بیان اینکه زن در حقیقت گوهر گرانبهایی است که نباید مانند افراد مبتذل در هر کوی و برزن خود را نشان دهد، یادآور شده اند: او باید با پوشش شایسته مقام و ارزش خود را حفظ کند، لذا حجاب برای زن محدودیت نیست بلکه مصونیت از ابتذال است.
 
معظم له تصریح کرده اند: اگر جامعه ما گرفتار خلاف های فراوان و ازدواج های کوتاه مدت و یا سرخوردگی از اصل ازدواج است، همه این ناهنجاری ها معلول بیش از حد اختلاط دختران و پسران بایکدیگر است و سرانجام چنین مفاسدی را به دنبال دارد.
 
ایشان افزوده اند: در حقیقت این نوع اختلاط بی حد و حساب دختران و پسران مایه بدبختی آنان، جامعه و بالاخص جنس مونث است. 
 
معظم له با اشاره به شعر شاعر مصری به این نتیجه می رسد که بی حجابی مقدمه دیگر مفاسد است، خاطر نشان کرده اند: روشن است گناه پیوسته از جاهای کوچک شروع می شود و اختلاط مبدا گناهان دیگر است.اس
 
آیت الله سبحانی در این پیام ضمن اینکه از خداوند متعال خواست که پدیدآورندگان این همایش را در این آرمان مقدس یاری کند، ابراز کرده اند: شاید بر اثر این نشست ها آب از جوی رفته، بار دیگر به جوی بازگردد و جامعه زنان، مقام و منزلت عالی خود را به طور کامل به دست آورند.
 
معظم له تصریح کرده اند: گروه هایی از زنان در طول زمان مقام و منزلت خود را کاملا حفظ نموده اند.
 
گفتنی است، اجلاس دو روزه عفاف و حجاب شب گذشته در تالار قدس حرم مطهر رضوی به کار خود پایان داد.

 


فرم در حال بارگذاری ...