« دشمنان زندگی زناشوییخشم حضرت زهرا(س) »

شخصیت و کرامت زن

نوشته شده توسطرحیمی 14ام فروردین, 1392

       همان طور كه رسول اكرم (ص) در دوران جاهليت به زنان حيات دوباره ای بخشید حضرت امام (ره) در جهل قرن بيستم و در وانفساي مظلوميت، محدوديت، محروميت، و ستمي كه به زنان مي رفت، حيات دوباره اي به آنان بخشيدند، و شايد بتوان گفت كه حضرت امام احياگر شخصيت زن در عصر حاضر هستند.

       زنان در جوامع اوليه انساني هيچ قدر منزلتي نداشتند، و با آنان مانند بردگان، حيوانات و يا اشياء رفتار مي شد، زن مانند بردگان خريد و فروش و مانند حيوانات با انجام كارهاي سخت وادار مي شد، و به هنگام مرگ همسر او را زنده زنده مي سوزاندند، و همراه شوهر در گور مي گذاشتند، زنان در بعضي از جوامع متمدن آن زمان مثل ايران، روم، و يونان نيز نيز تحت ظلم و ستم مردان بوده، و از كمترين حقوق انساني نيز محروم بودند و تنها وسيله اي براي  لهو و لعب و محفل گرم كن بزرگان و گردانندگان حكومتي بودند، زنان در جامعه ي عرب جاهلي نيز بي ارزش و بي قدر محسوب مي شدند، از بيم قحط و ترس از آوارگی و يا اسير شدن در جنگها دختران را زنده به گور مي كردند. مردان عرب ، زن را در ردیف حيوانات و اشياء محسوب مي کردند و نظام ازدواج بدون هيچ اساسي دستخوش ميل و اراده ي مردان بود، حد و مرزي براي تعدد همسران قايل نبودند، اسلام  كه آخرين دين آسماني است، مقام و موقعيت انساني زن را به او برگردانيد، و زمينه ي رشد و تعالي او را فراهم كرد، قرآن زن و مرد را به طور يكسان مورد خطاب قرار داد:
       « ما شما را از يك زن و مرد بيافريديم» و قرآن تصريح كرد، كه مرد و زن از نظر كرامت و حرمت يكسانند، و تنها برتري آنان بر يكديگر به واسطه ي تقوا و پرهيزگاري آنان است.

 و يا در آيه ي ديگر مي فرمايند:هر كس چه مرد و چه زن، از اعمال صالح انجام دهد، و ايمان داشته باشد، به بهشت داخل مي شود. (نساء، ايه ي 126)

  امام خميني (ره) در اين باره مي فرمايند:
       «اسلام مي خواهد زن و مرد رشد داشته باشند، اسلام زن ها را از آن چيزه هايي كه در جاهليت بوده، نجات داده است، آن قدر كه اسلام به زن خدمت كرده، خدا ميداند، به مرد نكرده»

صفحات: 1·

نظر از: نورالزهراء (س) [عضو] 

**مسابقه ویژه طلاب**

سال 92 برابر چشم‌انداز امیدوارانه‌ای که به لطف پروردگار و همت مردم مسلمان برای ما ترسیم شده است، سال پیشرفت و تحرک و ورزیدگی ملت ایران خواهد بود؛ نه به این معنا که دشمنیِ دشمنان کاسته خواهد شد، بلکه به این معنا که آمادگی ملت ایران بیشتر و حضور او مؤثرتر و سازندگی آینده‌ی این ملت به دست خودشان و با همتِ با کفایت خودشان ان‌شاءالله بهتر و امیدبخش‌تر خواهد شد.البته آنچه را که ما در سال 92 در پیشِ‌ رو داریم، باز عمدتاً در دو عرصه‌ی مهم اقتصاد و سیاست است. در عرصه‌ی اقتصاد، به تولید ملی باید توجه شود؛ همچنان که در شعار سال گذشته بود. البته کارهائی هم انجام گرفت؛ منتها ترویج تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی، یک مسئله‌ی بلند‌مدت است؛ در یک سال به سرانجام نمیرسد. خوشبختانه در نیمه‌ی دوم سال 91 سیاستهای تولید ملی تصویب شد و ابلاغ شد ــ یعنی در واقع این کار ریل‌گذاری شد ــ که بر اساس آن، مجلس و دولت میتوانند برنامه‌ریزی کنند و حرکت خوبی را آغاز کنند و ان‌شاءالله با همت بلند و با پشتکار پیش بروند.در زمینه‌ی امور سیاسی، کار بزرگ سال 92، انتخابات ریاست جمهوری است؛ که در واقع مقدرات اجرائی و سیاسی، و به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی میکند. ان‌شاءالله مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آینده‌ی نیکی را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند. البته لازم است هم در زمینه‌ی اقتصاد، هم در زمینه‌ی سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد. با حماسه و با شور باید وارد شد، با همت بلند و نگاه امیدوارانه باید وارد شد، با دل پر امید و پر نشاط باید وارد میدانها شد و با حماسه‌آفرینی باید به اهداف خود رسید.با این نگاه، سال 92 را به عنوان «سال حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» نامگذاری میکنیم و امیدواریم به فضل پروردگار، حماسه‌ی اقتصادی و حماسه‌ی سیاسی در این سال به دست مردم عزیزمان و مسئولان دلسوز کشور تحقق پیدا کند.به امید توجهات پروردگار و دعای حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) و با درود به روح مطهر امام بزرگوار و شهیدان عزیز.

با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی وظیفه طلاب در این زمینه چیست؟

برای شرکت در مسابقه تا تاریخ 1392/1/25 فرصت دارید.

جوایز مسابقه: سربلندی کشور عزیزمان ایران، 14 ختم صلوات برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت بقیه الله الأعظم

1392/01/14 @ 19:28


فرم در حال بارگذاری ...