« چه کسی گفته مؤمنین نباید از دنیا لذت ببرند!ارزش تداوم کار »

شهوت سلطه‌طلبی از شهوت جنسی و مالی بسیار بدتر است

نوشته شده توسطرحیمی 17ام بهمن, 1396

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در جامعه ما گناه با شهوات جنسی، مالی و غیره در نظر گرفته می‌شود، گفت:

شهوت سلطه‌طلبی ناشناخته و از شهوت جنسی و مالی بسیار بدتر است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه شامگاه شنبه ۱۴ بهمن ماه در مراسم سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها که در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: طغیان و سلطه بر دیگران آخرین صفت بد از وجود انسان خارج می‌شود حتی اگر شخص به درجه صدیقین رسیده باشد.

وی افزود: طغیان و سلطه بر دیگران عامل قتل انبیا و اوصیا شد و هر پبامبری مبعوث شده ابتدا برای توحید و سپس برای از بین بردن این صفت مبعوث شده است چرکه آثار بسیار شومی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در قرآن کریم تصریح شده که کار پبامبران توحید و مبارزه با طاغوتیان است، اظهار داشت:

بدترین نوع ظلم ذیل همین صفت انجام می‌گیرد، این صفت آخرین صفتی است که از قلوب صدیقین خارج شده و بدترین گناهی است که انسان انجام می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در جامعه ما گناه با شهوات جنسی، مالی و غیره در نظر گرفته می‌شود، گفت: شهوت سلطه‌طلبی ناشناخته و از شهوت جنسی و مالی بسیار بدتر است و متاسفانه این مسئله حتی در جامعه ما که از اطلاعات مذهبی بالایی برخوردار است ناشناخته مانده است.

وی افزود: در آخرالزمان زمینه و آثار بروز این صفت از بین می رود. بدترین نوع شهوت، بیشترین نوع فساد را ایجاد می کند، متاسفانه امروز ما زمینه بروز این صفت شوم را از بین نمی‌بریم وقتی آشکار می‌شود مرگ را برای ان طلب می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه استکبار، حسادت و بسیاری صفات دیگر را در خود جلوه می‌دهد، بیان داشت: بدترین حالت زیاد غذا خوردن یا خوابیدن نیست بلکه بدترین نوع شهوت این است که شخص بخواهد انسان های زیادی را تحت سلطه خود داشته باشد و پیامبران برای مبارزه با این صفت شوم مبعوث شدند.

وی افزود: تا کسی خود را مستغنی ببیند طغیان می‌کند تنها صفت بدی که به صورت عجیب دین را از انسان می گیرد حب سلطه پیدا کردن بر دیگران است، این شهوت در وجود انسان پنهان است و خداوند صاحب آن را لعنت می‌کند از همین شهوت صفات رذیله زیادی نظیر تکبر، حسادت، ستم و … متولد می‌شود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: امثال اوباما یا ترامپ چگونه دستور کشت و‌کشتار می‌دهند به دلیل همین شهوت سلطه طلبی بر دیگران است بسیاری از افراد کافی است که به آنها گفته شود دو روز رییس جمهور باش هر کاری حاضر است انجام دهد، روزی بشر می فهمد که با زمانبدی قدرت نتواند جلوی فساد رییس جمهور را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به آیه قرآن که خداوند را عبادت کرده و از طاغوت اجتناب کنید، گفت: بخش عمده زمینه پدید آمدن طاغوت ضعیف عمل کردن ما است اما در آخرالزمان ضعیف شده‌ها قوی می‌شوند و با طغیان های بزرگ مبارزه می‌شود، فلسفه نماز جماعت برای قوی شدن مردم بود که متاسفانه امروز به فراموشی سپرده شده است.

وی بیان داشت: باید ساختاری طراحی می‌شد که همه مردم در آن قوی می‌شدند اما ما به تنهایی قوی نمی‌شویم اگر با هم باشیم قوی می شویم.

وی با اشاره به اینکه اصل دین ولایت است، عنوان کرد: زمان بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله دعوا برسر مصداق ولایت بود مشرکان با نبوت مشکلی نداشتند بلکه مشکل آنها سر ولایت‌پذیری بود، بر اساس آیات قرآن رسول خدا صلی الله علیه و آله صاحب اختیار امت بود یعنی هر کس شکست خورد پیامبر آن را جبران کند، یهودی‌های مدینه با این آیه و تفسیر پیامبر صلی الله علیه و آله مسلمان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه بیمه برای مردم بی صاحب است، خاطرنشان کرد: در ولایت همه برای یکی و یکی برای همه هستند، ولی خدا تنها قدرتمندی است که نمی خواهد اعمال قدرت کند.

شبستان


فرم در حال بارگذاری ...