« مي خواهند شما حمال باشيد..جنگ‏ افزارها را زمین نگذارید. »

ولی فقیه، حجت و اطاعت او لازم است.

نوشته شده توسطرحیمی 30ام تیر, 1394

 می پرسند ولی فقیه معصوم نیست بنابراین واجب الطاعة نیست زیرا احتمال خطا دارد.

جواب این است كه ولی فقیه و مراجع، معصوم نیستند ولی حجت هستند و چون حجت هستند اطاعتشان لازم است.

ولی فقیه حجت است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز كشور در ششمین جلسه تفسیر تخصصی قران كریم در مدرسه عالی نواب گفت:به شبهه ای در باب ولی فقیه نیز اشاره كرد و گفت: می پرسند ولی فقیه معصوم نیست بنابراین واجب الطاعه نیست زیرا احتمال خطا دارد. جواب این است كه ولی فقیه و مراجع، معصوم نیستند ولی حجت كه هستند و چون حجت هستند اطاعتشان لازم است.

وی در این باره مثالی آورد و افزود: پزشك معصوم نیست ولی حجت درمانی داشته و حرفش حجت است هرچند برخی جاها ممكن است اشتباه كند.

این مفسر قرآن كریم در باب فلسفه احكام نیز گفت: برخی می پرسند ما فلسفه احكام را نمی دانیم. این كه چرا باید نماز صبح دو ركعت باشد ولی نماز ظهر چهار ركعت؟ پاسخ این است كه پزشك داروها را به شما معرفی می كند با روش مصرف صحیح آن و زمانی كه از پزشك بپرسید كه چرا این قرص، باید 6 ساعته مصرف شود ولی آن یكی 12 ساعته؟ دكتر جواب خواهد داد: نمی دانم ولی اگر مصرف نكنی می میری. حرف پزشك حجیت دارد. ما فلسفه احكام را نمی دانیم ولی موظف هستیم انجام دهیم.

وی با تأكید بر لزوم پرهیز طلاب و مبلغان از تحلیل های بی پایه سیاسی، گفت: تنها فرمایشات رهبر معظم انقلاب حجیت دارد و فصل الخطاب است بنابراین به تحلیل های بی اساس بها ندهید.

خبرگزاری رسا


فرم در حال بارگذاری ...