« دغدغه محدث قمی برای قیامت چه بود؟اهم نکات بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم در رابطه با انتخابات(۹۴/۱۰/۱۹)+جدول »

چرا اهل بیت علیهم السلام اینقدر سلمان را دوست داشتند؟

نوشته شده توسطرحیمی 20ام دی, 1394

با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود. باید زحمت کشید و کار کرد. باید روی امیال نفسانی و درونی و هوا و هوس باید پا بگذاریم و به جایی برسیم که میلمان میل امام زمان (عج) شود. این است که می گویم ما محروم هستیم.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام کرمی :

_ پیامبر صلی الله علیه و آله اسوه حسنه ما انسان ها هستند . باید به نبی مکرم تأسی کرد. کسی که امید به خدا دارد و روز قیامت برایش مهم است باید وجود مقدس پیامبر الگویش باشد. پیامبر حقیقتاً در بین جهانیان و مردم و مسلمان ها و تشیع مظلوم هستند.

_ امیرالمؤمنین علیه السلام با این همه جلال و جبروت خود را این طور معرفی می کند. ایشان می فرماید که من بنده ای از بندگان رسول خدا هستم. در نهج البلاغه صراحتاً بیان می کنند که از پیامبر تأسی کنید و ایشان را الگوی خود قرار دهید. شما که پیرو پیامبر صلی الله علیه و آله هستید نشان دهنده منش و اخلاق پیامبر اکرم باشید .

_ پیامبر فرمودند که زینت ما باشید و آبروی ما را نبرید. طوری عمل کنید که محبت ها و مودت ها را به ما اهل بیت جذب کنید. در بین همه جنبه های مختلف وجود نبی مکرم آنچه که خدای بزرگ در قرآن راجع به پیامبر اکرم به عظمت صحبت می کند خلق پیامبر صلی الله علیه و آله است.

_ اخلاق بسیار مهم است. همه جنبه های وجودی پیامبر مهم است. عبادات پیامبر اکرم در انواع و اقسام خود هم منحصر به فرد بودند. طوری خدا را عبادت می کردند که حرص هدایت انسان ها را می خوردند. طوری هم حرص می خوردند که آیه ای نازل شد : ای پیامبر ما قرآن را نازل بر تو نکردیم که خود را این طور به مشقت بیاندازی.

_ این که واقعاً محروم هستیم تعارف نمی کنم. بنده خجالت می کشم بگویم که من کسی هستم که محمد مصطفی صلی الله علیه و آله را به پیامبری قبول دارم. ما از خلقیات این وجود نازنین بهره ای نبردیم. خدای تبارک و تعالی فرمودند الگوی و اسوه شما در زندگی در اخلاق و کردار پیامبر اکرم است. از رفتار و منش ایشان مشق بگیرید.

_ اهل بیت علیه السلام غریب هستند. سلمان به اهل بیت و حضرت زهرا بسیار تقرب پیدا کرد. امام صادق علیه السلام در روایتی دارند که می دانید که چرا ما اهل بیت این قدر سلمان را دوست داریم. حضرت فرمودند که سلمان طوری شده بود که میل درونی اش میل علی علیه السلام شده بود. حضرت زهرا سلام الله علیها به سلمان می فرمودند که سلمان به ما سر بزن.

_ این که چیزی را ندانیم و بگوییم نیست باعث می شود که انسان از اصل فاصله بگیرد. تکبر انسان باعث دوری انسان از اهل بیت می شود. با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود. باید زحمت کشید و کار کرد. باید روی امیال نفسانی و درونی و هوا و هوس باید پا بگذاریم و به جایی برسیم که میلمان میل امام زمان (عج) شود. این است که می گویم ما محروم هستیم.

_ ما روز قیامت هیچ حجتی در مقابل خداوند نداریم این که بگوییم اخلاق و منش پیامبر را به ما نگفته ای. در همه ادیان راجع به پیامبر تألیفاتی دارند. مرحوم علامه طباطبایی کتاب سنن النبی را دارند که اخلاق و رفتارهای جمعی و اجتماعی و فردی پیامبر را بیان کردند.

منبع:عقیق

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: رضوی [عضو] 
رضوی
5 stars
1394/10/20 @ 20:18


فرم در حال بارگذاری ...