« تأکید امام خمینی (ره) بر عبرت از تاریختسخیر قلب به محبت الهی »

بانوی فضیلت و فرزانگی

نوشته شده توسطرحیمی 26ام اسفند, 1394

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در کتاب بانوی فرزانگی و فضیلت سعی شده به این پرسش پاسخ داده شود که آیا در اسلام زن می‌تواند به عالی‌ترین درجات علمی و معنوی برسد؟ که پاسخ مثبت با ذکر نمونه عملی از یک بانوی مسلمان ایرانی به آن داده شد؛ زنی که فقیه و مجتهد شد، اهل فلسفه و عرفان نیز گشت و به یک مفسر قرآن تبدیل شد تا توانست تفسیر مخزن‌العرفان را تقدیم جامعه اسلامی و عالمان اسلامی نماید.

این کتاب با توجه به ابعاد وجودی شخصیت بانو امین در چهار بخش و فصل‌های مختلف به شرح زیر سامان یافته است.

* تولد و تکامل با سه فصل: فصل اول: حیات خانوادگی. فصل دوم: حیات علمی. فصل سوم: حیات اجتماعی.

* مقامات علمی و معنوی با سه فصل:فصل اول: مقام علمی بانو امین. فصل دوم: مقام معنوی و آثار وجودی. فصل سوم: دیدارهای عالمان ربانی بانو امین.

* نکته‌هایی اخلاقی ـ عرفانی در نگاه بانو امین دردوفصل:فصل اول: نکته‌های اخلاقی. فصل دوم: عرفان از دیدگاه بانو امین

*عوامل موفقیت بانو امین(ره) دردو فصل:فصل اول: عوامل موفقیت فردی ـ معنوی. فصل دوم: عوامل موفقیت آموزشی، پژوهشی و اجتماعی.

بانو امین (ره) توانست تمام عمرش را در تعلیم و تربیت بگذراند و دانش و بینش را با گرایش و کنش اسلامی گره زده، روش اسلام ناب را در متن زندگی‌اش اجراکند. او منطق اسلام را منطق زندگی‌اش قرار داد و در هر ساحتی از سلوک زندگی خویش چه در خانواده، چه در جامعه و چه در معنویت با منطق قرآنی و اهل بیتی عمل کرد.

کتاب فوق تالیف خانم ماءده شاکری با 152 صفحه و در شمارگان 500 نسخه ازسوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی با قیمت 10000 تومان منتشر شده است.


فرم در حال بارگذاری ...