« شکار تروریست ها در مسجد!!پاسخ مراجع به استفتائی درباره انتشار پیامک‌های زنجیره‌ای »

معرفی امکانات نرم افزار تخصصی قرآن کریم

نوشته شده توسطرحیمی 14ام اسفند, 1391

 سایت طرح ملی حفظ، در راستای پاسخ به درخواست مخاطبان، ۲۵ نرم افزار قرآنی و امکانات آن را معرفی کرده است که قرآن آموزان میتوانند با مطالعه این مطلب، نرم افزار مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

سایت طرح ملی حفظ، در راستای پاسخ به درخواست مخاطبان، 25 نرم افزار قرآنی و امکانات آن را معرفی کرده است که قرآن آموزان می توانند با مطالعه این مطلب، نرم افزار مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

«تذکره الایات»؛ نرم افزار تذکره الایات، جهت نمایش آیات قرآنی با فاصله زمانی مشخص طراحی شده است. با کمک این برنامه می توان راحت تر آیات دلخواه خود را حفظ کرد. همچنین امکان تعیین موضوع برای آیات وجود دارد. بطور مثال کاربری علاقمند است تا آیات مربوط به احترام به والدین را مشاهده و حفظ کندکه به کمک این برنامه این کار به راحتی انجام می شود. این نرم افزار برای کاربرانی که زمان زیادی از وقت خود را با کامپیوتر می گذرانند بسیار مفید خواهد بود .

«نرم افزار قرآن حکیم» ؛ تفاسیر کامل المیزان (فارسی)، تقسیر کامل نمونه (فارسی) تفسیر کامل کشاف به زبان عربی و امکان مقایسه همزمان تفاسیر،استخاره گویا، قرائت و تجوید کل قرآن کریم توسط اساتید قرآنی (عبدالباسط ،پرهیزکار، منشاوی، شاطری،دعا های ختم قرآن کریم اسما الحسنی و اذان مکه (به همراه فیلم ) آوا شناسی قرآن کریم به زبان لاتین، امکان چاپ متن قرآن کریم، امکان مقایسه سه تفسیر همزمان با متن قرآن کریم به همراه جستجو و چاپ کامل، امکان حفظ قرآن کریم به روش تجوید با قابلیت 5 بار تکرار آیات،امکان حفظ قرآن کریم به روش ترتیل با قابلیت 5 بار تکرار،امکان لیت گیری و چاپ (پرینت) کامل نتایج جستجو ، رابط کاربر کامل سه زبانه (فارسی انگلیسی عربی) ترجمه فارسی قرآن کریم توسط استاد مکارم شیرازی و الهی قمشه ای، چهار زبان ترجمه فارسی قرآن کریم توسط اساتید (فولادوند ،مجتبوی، آیتی و خرمشاهی(سه زبان ترجمه انگلیسی (پیکتال، آربری، یوسفعلی به انضمام فرانسه) مالزی (تفسیر الرحمان) آلمانی اسپانیایی ترکی استانبولی و بوسنیایی از جمله امکانات این مجموعه بی نظیر در قالب یک عدد سی دی است.

«سروش ایمان» (نرم افزار آموزش هوشمند قرائت قرآن)؛ این نرم افزار به صورت هوشمند قرائت کاربر را ضبط می کند و پس از تجزیه و تحلیل قرائت، اشکالات آن را گفته و به قرائت امتیاز می دهد و این امتیازدهی مشوقی است تا صحت قرائت افزایش پیدا کند. قرائت کامل قرآن کریم با صدای استاد پرهیزگار؛ ترجمه به بیش از ده زبان زنده دنیا (شامل انگلیسی، مالی، آلمانی، فرانسه و…)؛ تشخیص خودکار زیر و بمی صدای کاربر؛ جست و جوی پیشرفته و سریع در تمامی ترجمه ها از امکانات این نرم افزار است. نسخه آزمایشی سروش ایمان به صورت آزمایشی در بعضی سایت های دانلود قرار گرفته است و برای خرید نسخه اصلی می توان به فروشگاه اینترنتی مراجعه کرد.

«صبا» (قرآن برای کودکان)؛ گروه هدف تعریف شده برای صبا گروه سنی شش تا 12 سال است. این نرم افزار چند بخش اصلی دارد: ندای ملکوت (دودوره ترتیل قرآن کریم با صدای استاد شهریار پرهیزگار و استاد عبدالله بصفر به همراه متن ترجمه قرآن کریم به قلم استاد فولادوند همراه با صوت)؛ مدرسه قرآن ( آموزش روخوانی قرآن برای کودکان)؛ این بخش از برنامه به صورت 30 درس ارائه شده است)؛ دانستنی های قرآن (فهرست های گوناگون قرآنی مانند فهرست نام پیامبران، گیاهان، حیوانات، رنگ ها، خوردنی ها، پوشیدنی ها، مکان ها، زمان ها و اعداد آمده در قرآن)؛ قصه های قرآنی ( 24 داستان قرآنی متناسب با گروه سنی کودکان، همراه با تصاویر جذاب)؛ حفظ قرآن (آموزش حفظ 20 سوره از سوره های کوچک قرآن)؛ بازی و سرگرمی (انواع معماهای قرآنی و سرگرمی های مفید)؛ فیلم (قطعاتی فیلم از قاریان و حافظان خردسال)ازبرنامه های این نرم افزار قرآنی است.

صفحات: 1·

نظر از: حبیبی [بازدید کننده]  
حبیبی

سلام علیکم
ضمن عرض تبریک عید نوروز
از شما دست اندرکاران عزیز خواهشمندم نسبت به ایجاد نسخه موبایلی یا همان نسخه ا ندرویدی نرم افزار معجزه حفظ قران که از روش لایتنر پشتیبانی می کند اقدامات لازم را مبذول دارید
که مطمئنا به علت قابل حمل بودن تلفن همراه استقبال خوبی از نسخه اندرویدی صورت خواهد گرفت
بی صبرانه منتظر تولید چنین نرم افزاری برای موبایل هستم
با تشکر فراوان

1395/01/12 @ 16:35
نظر از: محمدرضا [بازدید کننده]
محمدرضا

سلام
کاش تولیدکننده ی نرم افزارا رو مینوشتید. نرم افزار ریحان رو نیاز دارم.
متشکرم

1393/07/26 @ 10:53


فرم در حال بارگذاری ...