« قیمت شما چقده ؟؟؟دانلود متن و صوت درس‌هاي اخلاق آیت الله مصباح یزدی ( سال تحصيلي 91-92) »

وجودمیلیونی روابط نامشروع،دکان ازدواج موقت راداغ کرد

نوشته شده توسطرحیمی 30ام بهمن, 1391

      به گزارش اخلاق نیوز، وقتی به اینترنت سری بزنید و کلمه ازدواج موقت را سرچ کنید لیست بلند بالایی را برایتان به نمایش می گذارد ، سایتهایی را می بینید که تبلیغ ازدواج موقت را کرده و حتی افراد با مشخصات مختلف را معرفی می کنند که فلان خانم با این مشخصات و مهریه برای یک ساعت 50 هزار تومان و… وقتی اینها را می بینی به این فکر میکنی که ازدواج موقت با فحشا چه تفاوتی دارد و بعضی از افراد چرا از اسم دین برای کارهای غیر قانونی خود استفاده می کنند و  این ازدواج موقت چه پیامدهایی برای جامعه دارد؟  
      دکتر حجت الاسلام ابوالقاسم بشیری گورتی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در گفتگو با اخلاق نیوز در این زمینه بیان کرد: ازدواج موقت برای کسانی است که شرایط ازدواج دائم را ندارند ، منتها جامعه در حال حاضر بستر لازم را ندارد و به دلیل نداشتن آمادگی نه تنها مشکلات روانی و زیستی تامین نمی شود بلکه فرد در جامعه احساس بدی به او دست می دهد و نگاهها به او یک نگاه منفی شده و چیزی که دنبال آن بوده تا از نظر عاطفی و جنسی به آن برسد فرد را با یکسری تعارضات و توهمات در جامعه مواجه کرده است و این نیاز تامین نمی شود مگر اینکه بسترهای لازم فراهم شود.
      وی گفت: منظور از بسترها یعنی اینکه مردم جامعه بپذیرند که از این راهکار درست استفاده کنند. در این مقطع زمانی از طرفی مردم پذیرش ندارند و از طرفی این موضوع در قالبهای غلط و نامشروع به وفور اتفاق می افتد. مردم باید انقدر روشن و متوجه بشوند تا بپذیرند یک چنین راهکاری وجود دارد و از این راهکار هم باید درست استفاده شود نه اینکه عده ای بخواهند از این سوء استفاده کنند، تا:
 1-قداست ازدواج حفظ شود
 2- نیاز آدمها تامین شود
3- به ازدواج دائم آسیب وارد نشود.
اینها همه کارهای فرهنگی است که باید انجام شود و مراقب بود بویژه به ازدواج دائم آسیب وارد نشود تا آدمها به زندگی خود بی تعهد نباشند. وقتی این موضوع ترویج داده شود افراد می گویند چه لزومی دارد که من یک زندگی سخت دائمی را تحمل کنم و از طریق ازدواج موقت نیازهای خود را تامین می کنم. اینها همه باید با هم رشد فرهنگی کنند و یکی را فدای دیگری نکنیم و الا نتیجه عکس می بینیم.
      بشیری در رابطه با تشویق و ترویج ازدواج موقت عنوان کرد: خوب است که در این مورد تشویق و تبلیغی صورت نگیرد و باید راهکارهای درست قانونی در این زمینه وجود داشته باشد و الا به یک چیز بسیار بد و مضحکی تبدیل شده و باعث این می شود که بعضی ها تفکیکی بین ازدواج موقت و روابط نامشروع قائل نشوند و هر  دو را یکی بدانند و بگویند ماهیت هر دوی آنها یکی است و خیلی با یکدیگر فرقی ندارد، لذا به لحاظ فرهنگی باید مشخص شود که ازدواج موقت یعنی همان ازدواج منتها نباید مردم به این سمت تشویق شوند که از ازدواج دائم غافل شده و یا به آن آسیبی وارد شود.
      عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی عنوان کرد: شرع قوانینی برای ازدواج موقت قرار داده است و ازدواج هایی که یک ساعته و یا یک روزه می باشد به یکسری خانم های خاص که سن آنها از یائسگی گذشته است محدود می شود بنابراین دامنه بسیار محدودی دارد و برای یکسری از آدمهای محدودی می باشد و این نمیتواند تمام طیفهای زنان را شامل شود و زنی که به سن یائسگی نرسیده باشد نمی تواند امروز با کسی ازدواج کند و فردا با کس دیگری و باید صد روز عده نگه دارد و قطعا چنین حالتهایی بوجود نمی آید.
      ایشان خاطرنشان کرد: اینکه می گوئیم ازدواج موقت باید برای مردم خوب روشن شود ، اولا بدانند این یک ضرورت است که یک سوپاپ اطمینانی برای جامعه بوجود بیاید تا به فحشا کشیده نشوند و از طرفی نباید تبلیغ بشود برای انجام آن بلکه این باید درست شناخته شود و مردم درست بفهمند و فقط در حد ضرورت از آن استفاده کنند نه دل بخواه و برپایه هوسرانی و شهوت رانی،که اگر اینطور باشد همان حکم فحشا را دارد. شارع این را برای جلوگیری از فحشا قرار داده است نه برای گسترش فحشا، فرهنگ سازی درستی در این زمینه صورت نگرفته و آن هم درست اجرا نمی شود و این قضیه بی رویه و در غیر چارچوبهایی که شارع مشخص کرده مورد سوء استفاده افراد قرار گرفته است.  

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...