« نماز حاجت روز پنجشنبهشما گمان می‌کنید ما از حال شما مطلع نیستیم! »

یوزارسیف؛ از احمدی نژاد تا روحانی!

نوشته شده توسطرحیمی 5ام آذر, 1398

 

? #یوسف یا فرعون؟
?

?انگار همین دیروز بود که سر پخش سریال حضرت یوسف علیه السلام در سال‌های 87-88، مدعیان اصلاحات عصبانی می‌شده و در روزنامه‌ها می‌نوشتند که نظام با پخش این فیلم می‌خواهد احمدی نژاد را تبلیغ و محبوبیتش را بیشتر کند؛ استنادشان هم به سفرهای یوزارسیف در سریال به مناطق مختلف و حضور در بین مردم بود!

?آن هم فیلمی که ساختش از دوران دولت اصلاحات کلید زده شد؛ آنان می‌گفتند همین سفرهای یوزارسیف و اینکه به فکر مردم محروم است و ایستادگی‌اش در مقابل امثال آنِخمائو، تبلیغ احمدی‌نژاد است! خلاصه یکی از دلایل اتهام تقلب در انتخابات به نظر این جماعت همچون نظریه داماد لرستان، پخش فیلم یوزارسیف بود!

?ناگفته نماند برخی از آنان قیافه رئیس جمهور قبل را مسخره کرده و به کنایه می گفتند یوزارسیف؛ در مقابل حامیان احمدی‌نژاد تصویر مرحوم هاشمی را در کنار آنخمائو فوتوشاپ کرده و درتجمعات بالا می‌گرفتند!

?حالا در این دولت بالعکس است و برخی حامیان این دولت، رئیس جمهور را یوسف می‌خوانند؛ سخنران مراسم ختم خواهر رئیس جمهور مدعی است روحانی مثل یوسف است که برادرانش او را به چاه انداخته و به او و برادر دیگرش(حسین فریدون) تهمت دزدی می زنند!

?در این باره سوالات جدی مطرح می‌شود؛ آیا روحانی قیافه خوبی مثل یوسف دارد؟ مبارزه با نفسی مثل یوسف در برابر زلیخا داشته یا به زلیخای سیاست و دنیا پاسخ منفی داده؟ اخلاق و معاشرتش با مردم مثل یوسف است؟ عملکرد سیاسی و اقتصادی‌اش مثل مقام عزیزی مصر یوسف است؟ آیا ۷ سال ریاست‌جمهوری‌اش را همچون مدیریت یوسف در ۷ سال قحطی مدیریت کرده و همانند یوسف که با مفسدین و دزدان معبد آمون در افتاد، وی هم با فساد در افتاد؟ یا بعد از ۷ سال معلوم شد اکثر وزرایش ثروت بالای ۱۰۰۰ میلیارد دارند، برادرش مفسد در آمده، چندتن از وزرا و فرزندان و دامادهاشان دزد از آب در آمدند، چندتن از مدیران کل دولتش فاسد از آب در آمدند!

?اگرچه شأن رئیس جمهور عزیز اجل از این حرف ها و تعابیر غلط است و ما قصد جسارت و اهانت نداریم ولی آقایان شاید به اشتباه بجای فرعون یا آنخمائو از یوسف یاد می‌کنند چون اعمال و رفتار اشرافی گرانه و متکبرانه برخی افراد، خیلی به یوسف نمی خورد بلکه شبیه فرعون یا آنخمائو است!

?تا جائیکه ما در قرآن کریم راجع یوسف خواندیم، او آنقدر سلیم نفس بود که به درخواست زلیخا جواب منفی داد، با مفسدین معبد آمون در افتاد، با مردم و بین مردم بود، سیاست اقتصادی صحیحی در دوران زیادی نعمت و سپس قحطی به اجرا در آورد، با مردم خوش اخلاق و مهربان بود و این رفتارها را در برخی متکبران نمی‌بینیم!


✅ #داود_مدرسی_یان


✅ کانال گلچین خبری تحلیلی حوزه

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: طوباي محبت [عضو] 
5 stars

چي بگم خواهر!
بعضي ها در پاچه خواري مرزهاي وقاحت رو درنورديدن!!

1398/09/06 @ 11:31


فرم در حال بارگذاری ...